JellyPages.com

Friday, December 24, 2010

SUDOKU

assalamualaikum!
hmmm..bosan sungguh ini hari kan? da lepas spm neyh...tatau na wat ape da. na on9 pon bosan. bisnes yang aku na jalankan neyh dlm proses. mama tengah lengkapkan..keje aku da selesai, so..mmg xder mende na wat aww. otak aku pon da blank. na kua? mama mne de mse na kua...well, kalo kua pon bajet aku xder. yela..xkn na gne dwit mama kan semate na kua ngn kengkawan. bek aku gne dwit aku sndri. ag bgushh! bru enjoy. kan? kan? kan? hehehe..dats y la aku na keje smntare. hmmm..smlm aku da apply keje dkt kdai mkn. dkt je dgn giant nilai..aku apply dkt restoran noodle station. tgah tggu kol drpd bos dye la neyh. harap2 aku dpt la kan? amiiinnn..gaji leh tahan gak. sebulan rm800 ke atas. masyuk uh...huhuhu..

well, nseb bek mse aku gi mlake na tlong ayah aku catering aku smpat bli bku SUDOKU. hehehe...besh aw. bukan bku cerita, bukan buku nota atau buku komik. ni buku permainan yang menghilangkan bosan aku. da byk aku kmpol buku sudoku neyh. sjak dari form 3 ag.. permainan dye mencabar dan memerlukan kesabaran juga ketelitian yang tinggi. korg mesti ta faham care permainan dye camne. aku pon susah na terangkan. hehehe... well, sudoku neyh memerlukan 9 nombor. dari no 1 - 9. meh sni aku tnjokkan sudoku uh..


ha!! inilah sudoku. hehehe...sperti yang diperkatakan, sudoku memerlukan no 1-9 ntok melengkapkan nombor2 yang xder dlm kotak berkenaan. setiap kotak ade 9 no dan setiap baris ade 9 no. so..korg da nmpk an no yg tertera kat ctu? cme kne ltak no yang xder dlm setiap kotak. jgn ltak no sme aww? ha! faham ta? msti korg ta faham an? sebb..aku pon susah na terangkan. hehehe..tpyy, bile korang da teror men cam aku, hehe..gelabah lak. mesti korg akan faham pnye dan mmg tersgt syok men nye. leka lah...aku smpi lpe na gi mandi aww men sudoku neyh. 


No comments:

Post a Comment