JellyPages.com

Wednesday, December 22, 2010

bisnes musim cuti dan lepas sekola

assalamualaikum!
heeee..lme ekh aku ta update blog aku? alaaa..bru bwape ary je an? huhuhu...well, ade bende yg aku na share dgn korang. bukan sebuah story ataupon pndpt, but ini tentang bisnes terbaru aku. hehehe...yela, sementare tunggu result spm dan tunggu na keje neyh..dan ta de wat pape lgsg kt umah, bek aku wat something yang boleh mendatangkan faedah dan yang menguntungkan aku. hehe...ape dye? bisnes ape yg aku wat? ha!! aku wat bekas pnsel la. korang msti pelik an? hehehe...well, bekas pnsel neyh buatan tgn sndri aww. yg brmkne... aku, kemba aku dgn mama yg wat gne tgn. kitorg wat gne zip2..alaaaa zip yang cam kat kain sekolah korang uh..hehe, dgn berbekalkan modal yg ade..mama beli brmcm jenis warne zip yang lawa2 dan trendy. aku lak..tukang jahit dan memadankan warne2 zip agar nmpk cun dan cantik. hehehe...hsilnye mmg lawa gituh. tpyy, aku ta pat na tnjok an dlm blogger sbb ta upload ag. na upload..USB ilang..hehehe. so, mybe dlm mse yg terdekat aku akan tnjok an kat korang cmne bntok bekas pnsel yg diperbuat drpde zip kain.

ermmm...kitorg dpt idea neyh drpd akk ipar aku. adek dye yang memle wat cmneyh...then dye kemba  ngkan idea dye dkt ktorg sebb jualan neyh mmg menguntungkan. so, akk ipar aku cdgkan idea wat cmneyh sebb dye tgok aku ngn kemba aku xde wat pape lgsg pas spm neyh. dok uma jela cam bibik. hehehe...ag stu, ta cnfirm ag arh bnde neyh..aku na wat coklat dan jual dkt korg. hehehe...well, ni pon akk ipar aku yang cdgkan. thx sgt2 dkt dye coz bgi idea yang terlalu bernas neyh. huhu..kalo coklat uh akk ipar aku ckp snang sgt2 na watnye. ta mcm wat kek...prlukan tepung, itula, inila..kalo coklat, hnye prlukan coklat dan bhan2 tertentu. pastu, buatla cam2 bntok yang menimbulkan minat org nak mkn. pastu, sebarkan la kat tenet kalo ade owg na wat kenduri kawen, tunang or majlis mkan2 ke, bole lah tempah byk2 dan pilih jnis da perisa yang dowg suke. kan? kan? kan? hehehe..pndai gakk aku rncg bisnes aku. huhuhu...yang tolong aku na kembangkan bisnes aku ialah mama aku. hehehe...mama lah wat kuar kan modal ntok aku. yela, aku mne de dwit, na keje lmbt ag. hmmmm...nseb bek ade mama. hehe

okela..kalo da ciap bekas pnsel aku tu, aku tnjok an kat korang keyh? siap dgn hrge skali. huhuhu..ermm, mcm2 waner. ti bole la korang pilih waner yang korang ske dan hbungi aku. keyh??

No comments:

Post a Comment