JellyPages.com

Thursday, December 23, 2010

peristiwa 2010

assalamualaikum!
good monink guys! heeeee..pgi2 neyh kite mesti ceria dan gembira. bgon mesti snyum..sebbnye urat2 mke kite akan kembali tegang dan sehadd. ntah la..aku men ckp je ni. huhuhu...lpastu rengangkan skit bdan, mengeliat ntok seketika...brula otak kite pagi2 segar. kan? kan? kan? huhuhu...

ta lame ag tahun 2010 akan tamat. dan segala peristiwa yang sudah berlalu akan menjadi kenangn dan memori pahit serta manis dalam ingatan kite. kite hnye boleh meningati dan mybe berharap kenangn mnis berulang kembali dan knangn pahit mati. setiap dari kite pasti akan melaluinya. btol x? xkn ada sorang pon yang akan terlepas dari melalui ujian-Nya. alarh..anggap sumenye sebgi suatu pngajaran dan ksalahan yg dpt kite baiki ntok mse depan kite supaya keslhn yang sama xkn berulang. huhuhu...hmmm, bile aku cbe ingt balik segala peristiwa yang belaku dari awal tahun 2010 sehinggala akhir tahun 2010, sgalenye lengkap. mksod aku, ade kenangan mnis, kenangn pahit, kenangn yang menyayat hati..mcm2 ag arh. yang hanye berlaku dlm ido aku. huhuhu...arh! mls arh na igt sume tu. tpyy aku rse..2010 adalah tahun yang indah bagi aku dripada 2009. sebbnye..2009 terlalu byk yg pahit dari yang mnis. oke..tahun 2009 kite lpekan, meh aku snaraikan segala peristiwa tahun 2010 yang aku ingat larh..

Peristiwa 2010..

Baru.
1. hmmmm....msok skola la kan mse awal tahun. dpt kawan baru dan kelas baru. huhuhu..guru kelas pon guru baru. baju skola baru...beg skola baru,kasut skola baru..meje skola baru..sumenye baru ag. mmg besh!! huhuhu...lpastu, wat plan na hias kelas. cat kelas...tukar langsir kelas yang da mcm kain burok, balot mje dengan kertas adiah...beli jam dinding ntok kelas, beli penyapu baru, tampal menampal hiasan dkt sekeliling kelas. hasilnye sgt menarik walaupon akhir tahun da ranap...kelas da jadi cam kucing na branak. hahaha!!

Kawad kaki
2. ha!! kawad kaki..aku jadi ketua platun bagi platun wanita. huhuhu...kitorg bertanding ntok peringkat daerah dkt sekolah wawasan, gadong. hmmm...tpyy mse tu aku very2 de kecewe la. kalo tak..knfirm no 1..hehehe. sebb aku tersalah bagi arahan...dan mse na bgi tetibe tekak aku tersekat..so platun aku ta bwape dga...hbis berterabur. nseb bek lah platun aku tuh professional...so dowg dpt cover dan kslhn yg aku wat dowg dpt ttop an. hehehe...syg dgn platun aku. well, kami berlatih hampir setiap hari sebbnye na cipta bunga atau formasi yang gempak, sebbnye KRS bebas dlm membuat formasi. so...sgt mudah ntok mencipta formasi yang kreatif dan mmg gempak...kitorg wat 4 formasi bagi ckopkan mse. dan mse kitorg wat persembahan...fuh!! amai yg tpok tgn sebbnye kitorg wat len dari yang len. agpon...ni sume idea platun2 aku...bukn aku sorg je. yela..kdg2 bile na wat formasi, asyik ketua platun je yang kene sumbangkan idea..yg len diam cam tggul kayu. tapy..platun aku bukan cmtu. kalo dowg ta puas aty ngn idea yg aku atau kengkwn len sumbangkan..dowg akan tros trang ta ske dan kami akan terima dgn hati yg terbuka...itulah kerjesama. dan hsilnye...kami dpt tempat ke 3 dari 8 buah skola yg bertanding. tahun lpas dpt no 1 sebb ketua platun ta slh bgi arahan...hehehe. xpela..ni sume takdir kan? kalah menang adat sesuatu pertandingn. walaupon trget na dpt no 1 ta kesmpaian..tpyy kami tetap berpuas hti sebb juri2 yng ambil mrkh kagum dgn formasi yang kami ciptakn. huhuhuhu...
my platun. hahaha...sweet time kan guys?? yeke? hehehe

Menari
3. sepsg kemba lelaki, Taba dengan Barak nmenye...tetibe pelawa aku dgn kemba aku ntok msok pertndingn menari. wow!! itu mmg minat aku sjak dari kcil na menari tarian tradisional dan inilah msenye ntok aku tnjokkan bkat aku. hehehe...well, aku tatau mama xkn stuju sebb..yela, kami menari ntok pertdingn daerah dekat skola Redza, seremban...dan kenela bukak tdong kan? mama mne ske anak2 dye bukk tdong. tpyy, aku yakin mama pasti akn memahami sebb mama pon pernah masok tarian tradisional mse mama sekolah menengah. huhuhu...well, kami pon berlatih hmpir setiap hari, dan aku terpkse tipoo mama yang aku gi kelas tmbahan ntok ting.5 sebb mama ta stju kalo kitorg msok aktiviti yang di anjurkan skola..yela, spm an? mama na kami fokuskan pde plajaran sebb mama na kami lulus dengan cemerlang. papa pon sme...so, disebbkan minat yang terlalu mndlm dlm bidang kesenian tradisional, aku ngn kemba aku berpakat ntok tipoo mama dengan papa. hmmm..mmg aku rase serbe slah dan bedosa dgn mama dgn papa. tpyy, aku ta boleh tolak keinginan aku...ni minat aku dan aku msti cpai ape yg aku nak. penipuan kami ta pernah pon kantoi, sebb mama menaruh kepercayaan dkt kami...dan ini memudahkan aku dgn kemba meneruskan latihan tarian tnpe ade halangan sehinggalah tibanya hari pertndingn. mmg berdebar smpi na tercabut jntung sebb kitorg bru prtme kali bertanding...yg len uh da tahap pro sebb dowg mmg kaki menari ntok artis2...lagi2 taba, barak, ain, natasha, puteri, dgn fitri. aku, kemba aku, zainal dgn afifi bru prtme kali. tpyy, xpela...kitorg wat ape yg kitorg mampu. well, mse time persembahan kitorg..radio skola uh tetibe blank..osak. na kate cd kitorg wat hal...x pulak. dan tarian kami agak berterabur, tapy kami terus senyum wlupon aku rse cam na menangis je kat atas pentas uh. hmmm...tpy2, kami dpt tmpt kedue dripde 4 buah skola yang bertanding. hehehe...cayalah kan? huhuhuhu...
penari2 tradisional (dak kompang sgt ske nyebok ye) huhuhu

Futsal dan Bola Jaring..
4. haa!! futsal is the most gempak larh spnjg aku sekola. huhuhu..mse tu ade hary ape ekh? alaaaarhh..aku ta igt lak. aiseyman. lntakla..tpyy yg penting kami juara. hehehe...mmg gempak dan sgt bngit serta bising mse ngh  sibok berperang. nme group kami ialah STYLO FC. ha!! kelaka kan? sumenye dak2 ting.5 anggun dan 2 org dak form 3. hehehe...bole cmpu2, bukan men ikot tgkatan. bola jaring..baru men ikot tingkatan. huhu..pemain utama, aku yg kcik lagi rendah neyh, iela selaku kapten, dan fatin. men 3 by 3 je. so...mmg memenatkan sebb msing2 de pngalaman. aku pon de gak pngalaman dari skola renda sehinggala skunk. tpyy ta pena wakil skola la disebbkan kerendahan aku neyh. hehehe...mmg la owg rendah pon leh men bola jaring..tpyy aku terlalu kcik dan ta sesuai men ntok upper form. kelaka dan sgt sdeyh kan? hehehe...well, sekali lagi kami menjuarai bola jaring. hehehe..kcik2 cam aku pon, teror gak men. hahaha!! menggelabah la pulak. hehehe...
team bola jaring dan futsal

hmmmm...ermmmm...lpastu ape ekh? aaaaarrh!!! aku benci cam ni aww. aku neyh cpt cgt pelupenye. ta ske!! sgt2 ta ske. hehehe...na wat cmne, aku mmg cmtu. prkre yg berlaku 2 atau 3 minit..aku akn lpe..lpas tu aku akan igt lek smpi bebile. actually, terlalu byk yang aku na kenangkan dlm blog neyh, tapy disebbkan pale otak aku neyh ta igt dan mudah lpe..trpksela aku berhenti setakat sni saje. kalo aku ngt lek..aku smbung ekh? hehehe...k tata guys.

No comments:

Post a Comment