JellyPages.com

Sunday, December 12, 2010

pro sport taekwondo tinggal kenangan

Assalamualaikum!
hmmm...pgi neyh aku bukk fb dan off chat online..mls plak na melayan. aku ngt na tgok fb korang lah. saje..huhuhu. bosan an..aku pon da lme ta layan fb korang ngn update blog. hmmm..wndu. hehehe..
well, aku kalo bkk fb memang ajin singgah kat fb kengkawn aku...tgok2 kot ade lak org yg aku knal..leh add, atau mereka yg pelik2 serta ganjil an? boleh wat hiburan aku sesorang...xdela bosan sgt ye ta?
hmmm..ckp sal tjok di atas...dlu aku msok taekwondo. ha!! jgn men2..heheh..alah, setengah jalan je. wat pe an?
ta berbaloi la kan? aku msok taekwondo mse aku umo 10 taon..dat mean aku darjah 4 la. aku mmg minat bab2 blasah org..kat umah aku adek bradek asyik sepak mnyepak je..bek berlatih taekwondo ntok memantapkan skill. an? an? an?
mse tu bebudak ag an? so..bile ngt balik mse 1st time msok gelanggang na lwan..aku menangis cam nmpk antu.
hahaha!!! mse uh ta matang ag ekh? alah..bebudak ag, nangis lah ngko puas2 pas kene blasah. lawan aku tu..ape kurg nye..sme tggi je dgn aku. tahap tali pinggang kitorg pon sme je. kuning...tahap junior. tpyy,
disebabkan aku nangis melalak, aku lah kalah. xkn menang kot an? xpe..bru 1st time mse uh.
ha!! pas dpt byk pengalaman..mse aku drjah 5..aku dpt perak. terer ta? terer an? arh!! mnggelabah plak.
well..haha!! aku kalah ngn budak sme tali pinggang dengan aku...tali pinggang hijau. gred bwape ekh? aku ta igt lak..da lme tinggalkan zaman kegemilanganku. hahaha!!! kelaka plak...pelik an? dan sejak uh..aku
gigih berlatih ntok dpt kan emas. mse tak nye spanjang aku masok taekwondo selame 7 tahun, mse pena dpt emas...asyik perak, gangsa..or kalah. hehehe...tpyy xpe..aku tetap berlatih. latihan plak cam na mati..
dari pade pkol 10 pagi sehinggalah pkol 6 ptg..berlatih. emmm..10 smpi kol 12, latihan asas, 1 smpi kol 3 latihan ntok daerah...dat mean ntok psukan yg mewakili kelab, cam aku. hehhee...pkol 4 smpi kol 6 joging 7 round tnpe henti..atau tgok mse..kdg2 dia bagi setengah jam. kalo berhenti atau berjalan..tmbah ag 2 pusingan. na mampos? tpyy itulah yg menguat an stamina aku. 
stakat neyh aku ta pena smpi kebangsaan atau antarabangsa gare2 kependekan aku. aku kcik...so, lawan2 aku kenelah kcik. tpyy..lawan2 aku sume form 2 atau form 3..aku je form 4 mse uh. skang neyh plak..dowg tuka syarat na lawan...dowg tgok brat bdan dan ic number...brat aku mse uh da la 34, jdi..xder sorg pon lawan aku brat dye 34..aku ngt ag mse pertandingan taekwondo dekat stadium matsushita, shah alam...mmg trok aku kene blasah. men kepale uh...da la tinggi, berisi..bile kene sepak skali...haru la. pengsan gak aku kat tngah gelanggang. aish2!! itulah sejarah itam aku...2st time kene sepak kat kepala dan muke..
mse 1st time dkt stadium cheras...aku ngt ag nme minah uh sebb nme dye disegani. amai weyh pompuan2 yg
sme kategori dgn dye tkot na lawan. pucat gak mke aku mse face dgn dye. ilang semangat aku na lawan.
fatimah..itula dye. dye team taekwondo koryo ulu langat kot..aku lak pro sport sepang, mse aku na amek step na sepak dye...tetibe kaki dye kat tengkuk aku..nseb ta ptah. lebam gak lah..tpyy ta pengsan bab
dye cam kecian ngn aku. hehehe..so mse perlawanan di singkatkan sebb aku da biul. hehehe...
tpyy tula..skang neyh, sejak uh...itulah kali terakhir aku nmpk btg idong dye. pas uh..da ta nmpk2 ag da. 
dye da benti ker? hmmm..lantakla. yg pnting..mse perlawanan trakhir aku taon lpas..aku dpt emas!!!
yey!! akhirnya tercapai gak impian aku...an? an? an? berkat doa dan usehe aku...walaupun hnye diperingkat daerah je aku dpt emas..tpyy itu da berbaloi da..asalkan kt dlm almari pingat aku ade emas. hehe..
so..mse aku tali pinggang itam 2nd Dan, aku wat keputusan mktamad aku na benti. pkir spm larh...huhu. 
agak menyesal gak bab benti..wndu ngn dak2 taekwondo neyh..huhu. tpyy xpe...latihan2 yg aku pena wat dlu..aku praktikkan dkt umah..supaye stamina aku ta berkurg..tetapi mkin bertambah.

ha!! inilah dye lambang kelab aku..pro sport. alah yg asyik msok kat surt khabar metro, harian, star sebb menang pertandingan kokokrunch taekwondo berturut-turut. hehehe...

1 comment:

  1. wow... it's really hard to read your entry.:)

    ReplyDelete