JellyPages.com

Wednesday, December 22, 2010

beri aku semangat...bukan perlekehkan aku

assalamualaikum!
hmmm..ary neyh dan sejak smlm aku cam xder mood arh. sebb pe? sebbnye,bisnes bekas pnsel yg aku na wat uh..amai owg gelak an aku. aku pon tatau sebb pe. aku siyes la sal tu..ngt aku men2 ker? aku ade agenda aku tersndri sebb pe aku wat sume neyh. aku na ringankan beban mama, aku na tlong mama tmbah pndptn. tpyy..aku kecik aty sgt2 dgn sesetngah owg kat fb aku uh..ade yg ejek, gelak, memperlekehkan aku, perli aku..cam2 ag arh. sdeyh gak lah...keikhlasan aku na tlong mama, snang2 je dowg perlekehkann. ade yang pling kuang ajaq..tahap menghine aku, ade ke ptot dye ckp " nape ta wat kerande je " weyh!! ngt aku owg kafir ke na wat kerande? setau aku, kite umat islam neyh ta pkai kerande tw dak? bahalol pnye olang. hmmm..leleh gak la air mate aku. na je aku ckp kat dye..bole aje wat kerande, wat kerande ntok mak dye. ha!! mlot aku leh tahan gakk. tpyy bile pkir an blek...buang mse je layan owg gile cmtu. ta blaja agme btol2..mmg la tahap bahalol tu mkin naik. hmmmm..

cbe lah kan kalo mak korg bru na bukk bisnes..ape2 bisnes la kan, korg dgn ikhlas atyy na tlong mak korg, korg pon pi la hebah an kat fb...kalo2 ade lak owg pekenan nak bli an? tetibe..ade owg gelak an korg, hine, ejek..korg rase ape? msti cam na maki hamun owg tu an? na menangis pon ade..na blasah pon ade owg yang ta de perikemanusiaan uh. sme la cam aku...bile dowg ckp cmtu, ngt aku xder perasaan? ngt aku neyh tnggul kayu? sedangkan binatang pon ade perasaan..apetah ag manusia yang dikurniakan akal fikiran. ta gne otak ke bile na ejek? ngt diri tu mulia sgt? heish!! makin aku ckp neyh...mkin sebak rasenya dada aku. aku cme maokan smgt dari korg..maokan skongn dari korg dan doa agar bisnes aku neyh tambah maju, dptla aku kumpol dwit and bawa mama gi mekah tunaikan kewajipan. dari dlu ag aku pkir cmtu...bile da dpt untung, aku akn bgi dkt mama kesemuanya tnpa aku amek sesen pon. sbgi ntok membalas jasa dan pengorbanan mama terhadap aku...

*tlong la jgn perlekehkan aku ag...

No comments:

Post a Comment