JellyPages.com

Wednesday, October 13, 2010

penyakit anorexia nervosa dan bulimia bervosa

bahaye sungguh penyakit zaman sekarang neyh. kalo ta rawat..lagi terok jadinye. kan? hmmm..na cite pasal penyakit anorexia nervosa dan bulimia bervosa atau dalam bahasa kampungnya penyakit terlampau kurus ni, ade kene mengena dengan aku. selalunye mereka yg kne pnyakit anorexia ni kebanyakannya perempuan yg ingin kelihatan cantik dan tampak langsing, tak pun yang sgt takut pada kegemukan. tapyy...aku bukan jenis gurl yg cenggituh. aku memang dilahirkan kurus semula jadi keyh? mkn byk mne pon..tetap nmpk kurus. well, dat mean sistem penghadaman aku cepat. mkn je na b****. walaupon perot aku asik berlubang je, tpyy bile mkn aku mmg cpt sgt kyg. takkan na bahaye kan diri semate-mate na lawa? gile? kalo ye pon na kurus, kawal la pemakanan uh..jgn smpi ta mkn langsung, atau lepas mkn gi jolok tekak uh sebb na kuarkan segale isi mkanan yg tengah di hadam. yaks!!

oke2..aku kene pnyakit terlampau kurus ni pon sejak dari tahun lepas. hmmm..pasal aku msok wad sebb gastrik. 3 aryy kot aku ta dtg skola. lepas uh, slere makn aku mti tetibe. na mkn pon, aku akan muntah. tapyy aku gastrik, so kne la mkn...walau mcm mne aku try pon...slere mkn aku bgai menolak. pening kepale aku. kawan2 aku pon ckp aku mkin kurus dan muke pon nmpk cengkung, ta bermaye..pastu pucat je slalu. hmmm...bile tatap tubuh bdan aku depan cermin, kate2 dorg sume benar2 belake. aku da ta cam dlu yg nmpk agak berisi dan genit walaupon kcik. pipi aku da ta tembam, stamina aku pon mkin berkurang. tgn aku nmpk cam tulang..pndek kate, aku nmpk cam tengkorak idop sungguh dahsyat! bile aku tgok kwan2 aku yg berisi dan sehadd, jeles tw dak? aku pkir, camne aku na jdi dlu balek? hmmmm...

dan pnyakit aku smpi skarang ta bole na rawat. bukan ta bole, bole..cme tatau camne na kembalikan balek selere mkn aku. aku brtmbh kurus ade la. aku pki bju saiz besa, dorg tetap nmpk aku kurus...kalo pki t shrt atau dress saiz aku, tu ta yah na ckp la. da mmg nmpk da pon. ha! baru ni..insiden yg ta di jgke oleh ku berlaku. mmg aku ta jgke lgsg tw. pagi aku bgon...kepale aku pning. aku ngt an pning bese. yela, bgon pgi2 bute dlm kol 5.30, kalo da mamai ngt cam pning la an? aku ta pdulikan la. aku siap an tros sume perkakas sekola aku, bku, tdung, baju, stoking dengan fail. mse uh pning cam da ilang da. siap sume..aku gi skola. smpi kat skola, aku beli nsi lemak kat blakng skola..tetibe prot aku lapa sgt2. aku cdang, sebelom ckgu msok, aku na mkn jap. isi prot pgi2. yela..mak aku ta sempat na siap kan brekfes, pnat pnye pasal. tapyy aku ta kesah. nsi lmak uh, licin aku hbis kan. mmg xder yg tggal lgsg. sebutir nsi pon xder...pnye lapa la mse uh. sbjek 1st skali, math, lpas uh jasmani..then sbjek inggeris. aku mse uh mmg da rse pning ya amat da. tpyy aku gagah kan jugak dri ni. pn. che mah dok ngajar neyh...dok bebel kat dpn uh, aku da rse len mcm. mate aku da berputar 360 darjah. aku minx izin ckgu na gi tndas, na bsoh mke..bru je jejak kaki keluar kelas..mate aku jdi kelam. suasane gelap dan dush!!

aku bgon pelan2..aku msih ade dkt kaki lima dpn kelas aku..tpyy aku cam ta ngt ape yg brlaku..dorg kat dlm kelas cam ta pasan yg aku pengsan...aku ngt an aku mmpi, tpyy aku bgon gak. tgn aku rse cam bnde melekit,  bibir aku pon sme. tpyy aku ta pduli sume uh...ape yg aku pkir an skunk neyh na gi tndas dan na bsoh mke aku. biar segar skit an? tapyy..kat tndas aku tros muntah cam owg kne santau. nseb bek kat tndas xder owg. dpt larh aku membuek dan tros membuek. bru la ase lege skit. sgale isi prot aku hbes kua, termsok la nsi lmak yg aku mkn pgi tdy. hihihi...yaks! lpas bsoh mke da berkumor..aku gi klas aku balek. aku nmpk cam munth dpn klas aku...xkn la aku munth tdy?? pelik!! aku ta igt lgsg aww...arh! mmpos arh..ti adela owg bsoh an. hehehe...seske aty aje an? mcm bpk aku nye skola...lpas uh, im act like normal...sebb aku tnak sesape pon tw ape yg brlaku dkt aku...

aku cite kat mak aku..mk aku ckp sebb aku neyh trlalu kurus...dats y la jdi cam uh..hmmm. mk aku nges gak tgok keadaan aku yg cam nazak sgt neyh...terlampau kurus. da la kcik, kurus. burok tw...bukn lawa pon. cam nenek da aku tgok keadaan aku neyh. aku ngn na beli appeton + weight yg mnmbahkn berat bdan seseorg. tpyy mhal la..mk aku sndri ta mampu na beli. mne tak nye...kalo susu tin uh besa hrge mhal...bole gak mak aku kire duit, ni tak...tin cam tin susu, hrge cam na beli kete. hehehe...xderla cmpi cmtu skali..tpyy mmg mhal. hmmm..so, kaedah trbaru mk aku..tiap2 ary aku kne mkn vitamin,so aku akn dpt slere mkn aku balik da kemungkinan besar bdan aku neyh akan kembali normal. hehehe...

so..kpde mereke2 yg na sgt kurus uh..pkir la kesan dan akibatnye kalo diet trlmpau..sekse korg. weyh!! pnyakit neyh bole bwk maot aww...jgn men2.

teruk tahap karma neyh...ish3..

No comments:

Post a Comment