JellyPages.com

Saturday, October 30, 2010

tempat-tempat menarik yg aku na pergi...hehehe

assalamualaikum...hmmm, tetibe je aku tringin sgt na jalan2, bercuti..huhu. sebb ape ekh? yela, da berbulan asenye aku ngn family aku ta holiday sme2. kekangan waktu salah stu sebb, ag stu sebb aku na spm taon neyh. wndu tol na bercuti sakan..huhuh...well2, pas hbes je exm neyh..mama dengan papa da janji na bwk kitorg pergi bercuti, hehehe..dan aku da pon memikirkan tempat yang indah dan sgt menarik..

jeng..jeng..jeng...

Hutan lipur jeram linang kat pasir putih kelantan...

ha!! aku suke sgt2 air terjun...sejuk, nyaman dan dikelilingi flora yg mendamaikan. hehehe...walaupon kat negeri sembilan neyh byk gak tmpt air terjun cam kat ulu bendul, nun jaoh disana dan jalan bengkang bengkok yg sgt memeningkan...aku ske pergi jaoh2. tapy, mungkin hasrat aku na ke kelantan xkan termakbul sebabnye mama dengan papa malas na jalan jaoh..xpela, ti aku da besa dan da bekerje,aku tetap gak na gi situ...huhuhu..

Gua Kelam, Perlis


ha!! salah satu sebb aku na pergi dekat gua neyh sebb..aku ta pena msok gua spnjang aku idop selame 17 taon neyh. huhuhu...tringin gak aku na pergi. bile tgok tv dokumentari atau travel world pasal dowg pegi kat dlm gua neyh, cam sronok je kn? ta tringin ke korg pegi? tgok klawar tido, tgok btu kapur dpn bijik mate korg..ish! aku tringin gak na pegi...heheheh...tpy, gelap la. ku ta bwape suke gelap. yela, dlm gue da semestinye gelap an? tpyy xpela..bak kate org, asalkan dpt pengalaman. kn3??


Pulau Tioman

tempat yang aku na sgt3 pergi sejak dulu lagi ialah...PULAU TIOMAN. hehehe...aku mne pena pegi kat ctu, sebb tu aku na sgt3 pegi dekt ctu. tgok cam besh je...air laut yg jernih, suasane yg nyaman. hehehe...nak pegi!!! ta kire gakk..aku tetap na pegi. hmmmm...bile aku tgok pulau tioman yg cam agak romantik gituh, aku tringat lak kat pelangi aku. hehehe...nnti an, kalo aku ade jdoh dgn dye lah kan...aku na honeymoon dgn dye dkt Pulau Tioman la..hehehe. berangan kan? na wat cmne..mmg sikap aku kuat berangan. beshnye dpt honeymoon ngn aidhel neyh.

bole skuba diving dengan dye sesame. waduh waduh...aku lemas, dye selamat kan aku? kn3? hehehe...










ha!! nanti bole menikmati senja berdue..jalan2 dkt tepi pantai mase senje berlabuh, pastu men keja2..haha!! aiseyh!!! romantik gituh..hehehe. aku da rancang awl2 neyh...harap2 jdila..itupon kalo de jdoh..kalo aku jdohkan dgn laki lain..aku nak gak gi Pulau tioman neyh. huhuhu....na rse gak mcm kite neyh pelancong luar melancong kt negare sendri. wat pe na melncong kt negare org sdgkan negare sndri kite ta hbis menjelajah. ni kan pulak negare org. melainkan kalo org uh da stu m'sia hbis dijelajahnye...xpela kalo dye na tuka angin jelajah negare org. huhuhu....yela, org da ade dwit byk..bole la gi memane..kan3? aku pon kalo jdi jutawan..mmg aku na pegi shopping ngn holiday kat memane tmpt yg aku suke sperti gmba2 di atas. 

mama pon kdg2 tringin na pergi jalan jaoh, tpyy kdg2 bjet lari..xpon keje trlalu byk smpi xder mse na pergi. al-maklumlah mama pengurus tdika swasta, dan trpkse bersaing dgn tadika2 swasta yg len ntok dptkn murid yg ramai dan ckup. mama pon na nama tadika mama naik. papa pulak lagi sibuk dengan catering. yela, sane-sini owg dok tempah na wat mjlis perkahwinan, xpon mjlis perasmian antara dowg. sian gak aku tgok papa aku. papa aku da mkin tua, kate org..mkin dimamah usia...na wat catering kene la keje kuat dan wajib tabah. kdg2,papa balek sini seminggu 3 kali je...yg len byk dihbiskan dkt melake, xder mse kot na balek sni..kdg2 dlm seminggu uh hmpir 3 hari brturut papa ade owg tempah catering..hmmmm..mama dgn papa mmg keje kuat. lagipon, ntok mkn pkai anak2 dye jugak an??

hmmm...aku pkir, aku na kmpol dwit dan bwk mama dgn papa pergi holiday. skali skale tggalkan keje buat smentare ape slhnye kan?? ntok menenangkan minda dan merehatkan otak yg asyik dok bkerje je. btol x? btol an? huhuhu...okea la..hari da senja, wktu mghrib pon da msok. kenela tunai an kewajipan dlu ye x? k, papai and tata titi dan tutu...wassalam.

No comments:

Post a Comment