JellyPages.com

Tuesday, March 1, 2016

Make up time!!

Assalamualaikum!!
Hari ni macam biasa terperap dalam bilik. hehehe. urmm, anime baru masih tak dapat dicari. tapi aku rase aku dah jumpa sati story menarik. Tokyo Ghoul. baru masuk episode 2. masih tak boleh nak review sepenuhnya. daaan, aku macam taknak tgok ape2 anime atau movie harini. bosan nokharom. hehehe. so!!! Tajuk hari ni menarik kan? Make up Time! yeay. memandangkan aku seorang perempuan typical yang bukan rare dan bukan juga susah nak jumpa, aku juga seorang perempuan yang suka mekap. cumaaaa, aku malu nak mekap tetebal. I mean, pakai eyeshadow, eyeliner, eyelashes, bla bla bla. selalu aku keluar aku akan pakai foundation, bedak tepek, eyebrow, mascara, blusher dan lisptik. tadaaa, dah jadi orang. tidak muka aku macam mak nenek. heheheh. tapi kadang2 teringin jugeee nak mekap sempurna. 

Memandangkan harini aku masih terperap dalam bilik dan taktau nak buat ape2 aktiviti sebab aku malas keluar, aku mekap jelah. tgok tutorial. tapi rasenye dah serupa pondan. hahahah. aku sebenarnye ade jugak mekap sempurna, tapi nak kena tunggu time nak performance. btw, aku adalah dancer tradisional dekat MMU Cyberjaya, under club sakti. so time nak siap2 utk performance tu mmg syok!! mekap!! itulah saat yang ditunggu-tunggu. tpi dah lama tak buat performance dan kempunan gila kot nak menari lagi (sebab nak mekap -_-). Mekap yang paling aku suka adalah vintage mekap dimana eyeliner tebal dan ditarik ketepi dan lipstik merah hangat, wuhooo! panas panas. and aku ade plan nak mekap sebegitu rupa mase wedding aku nanti (insyaallah). tpi boipreng tak suke, dia suka mekap aku time aku pi kelas (-_________-, kita nak wedding cik abang oii)

ulalalaaa!!! i love it!! sebab itu azam aku tahun 2016 nak putih seputih orang thailand. sebab kalau mekap camni, kompem lawa nak mamposshhh.

so! bermulalah aktiviti aku harini mekap kan muka sendiri. hehehe

Hanya ini sahajalah bahan2 yang digunakan utk aku mekap muka aku. memula igt nak guna eyelashes, sekali gam lashes takdak. tak jadi. haha. berus banyak gila, tpi tgah basuh skrg. hygiene lah katekan. (-___- euww)

dekat sejam jugak aku praktik nak buat shading bagai tu ala-ala KimK. dan tutup bulu kening yang bersepah (teknik gam bak kata MUA ) nak buat smokey eyes bagai. dan hasilnya
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
tadaaa!!! urmm...bolehlah. yang syoknye aku mcm dah pandai main2 shading ni. hehehe. cuma eyeshadow tak reti nak blen2 kan. wahh!! bangga sat. saya dah reti mekap maknanya saya dah jadi perempuan. waah!! (takde kene mengene -_-)

so, ini sahajalah entry pada hari ni. sekian terima kasih

ini meja mekap saya. kena duduk bersila. hehe. 

No comments:

Post a Comment