JellyPages.com

Friday, July 26, 2013

website website website



Assalamualaikum! 
Kenyang dah sume makan bukak posa tadi? mesti makan sedap2 kan? syok? hehehhe. aku makan nasi ayam penyet ja. dah jadi makanan harian pulak dah. dok hari2 makan bnde yang same je. xpelah..janji makan, perot penuh hati pon senang. oh! Salam Nuzul al-Quran! haaaaa. hehehe. hari ni MMU cuti tpi tu lah, aku ta dapat pulang ke rumah disebabkan ade bnde menghalang. assignment aku yang halang aku nak balik rumah. berlambak sangat. aku pon mcm dah hilang akai buat assignment yang pnuh gila babi ni. hari2 ade je assignment, dan hari2 lah kene submit. haish. ni aku dok update blog ni, saja ja nk rest kan otak. gila pa nak buat keja 24 hour non-stop. I'm human not a robot. bgus kan kalau msing2 ada robor, suh robot kita ja buat assignment sambil kite pi shopping sane sini. muahahaha. 

well, cita aku ni nak citakan pasal satu subjek yang most annoying dan banyak pulak tu keje kene buat. haish. ni ha, internet application. dok kena buat website sume tu lah. aku ingat kan subjek ni akan jadi subjek yang fun even aku tau dari awal subjek ni susah sebab pakai coding. tpi, cube pikir...kami budak art bukan budak IT, so lecturer pon bagi kami guna photoshop nak design website instead using coding ntok create website. then aku pon cam happy. ta sabar nak belajar pasal website sume ni sebab website ni kite boleh buat income kite sndiri kan. sampai beribu-ribu ringgit pon orang boleh dpt dengan membuat website. tpi, impian aku xdelah sampai ke situ. jaoh bebenor tu. hehehe. so, kelas internet application nih ade 2 lecturer. dua2 cina. sorang kami panggil Madam Ling, co-ordinator subjek ni lah, yang sorang lagi kami panggi Madam Lydia. 1st class sgt teruje. yelah, nak belaja buat website. 1st class lecturer, ofkos lecturer macam2 kan. then ade tutorial class. aku paling suke tutorial class sebab lecturer akan aja buat basic static website for beginners. aku tutorial dengan madam Lydia, ok mase tu die aja lah kan pasal coding sume. aku siap tulis note lagi ape yang die aja. then second class tuto, 3rd class tuto dan seterusnye..satu haram die ta aja. die suh kite tgok buku kalau nak belaja. buku tu pulak kene beli and harge beratus. kalau xnak beli pon xpe, tgok kt internet, google je dan die ade aja. aku cam tefakk?! aku mane paham kalau tgok interent ape sume bagai tu lah, ni x..tiap2 kali kelas ta habis2 die cakap tgok internet, nnti u akan tau cmne nak buat. -_-"

dan daripade situ lah aku cam dah tawar hati nak belaja website. lagi2 assignment 1 dah siap dan kene hanta week brape ntah. week 4 kot? ke week 5. ntah lah. tpi antara week tu lah kene hanta. then Madam Ling ade ckp mse kelas lecture, die ckp kalau gune photoshop akan kurang markah. baik kamu gune coding sahaja nanti markah kamu akan jadi byk. aku dah terpelik dah. dah lah aku dah nak siap buat website mase tu gune photoshop. then die ckp mcm tu, berapi lah kan. so, aku delete website aku tu balik, aku gune coding. dah siap sume, aku hanta lah kan. aku tgok orang lain sume gune photoshop. aku salah denga ke atau dorg yang degil sangat nak buat. lantaklah. then aku hanta file website tu. pastu Madam Lydia panggil sorg nak check. sampai giliran aku die geleng kepale. dengan web ta boleh bukak, dengan design mcm haram. aku ckp lah ape yang Madam Ling ckp mase tuto, then Madam Lydia ckp..jangan denga ckp Madam Ling, sebab sume assignment saye yang bgi markah. aku dah -__________-" then, assignment 1 tu aku kene lah buat overall balik. then Madam Lydia ckp boleh amek free template dkt website. jgn risau, markah xkn tolak kalau amek free template, same sahaje. aku dah -____________-" .

masalahnye banyak lagi assignment aku kene buat, dan aku kene buat balik bende alah website tu. kalau lah aku tau boleh amek template dari internet heaven hidup aku tau dak! dengan assignment 2 kene hanta mggu depan. yang tu lagi lah. dah lah kene beli web hosting, tau x web hosting tu hrgenye bukan rm10, beratus tau x. hei! nyirap betollah. aku dah beli dah web hosting tu tpi lepas tu tatau nak buat ape. ffffffuuuuuu!! hummmm. mcm nk drop ade subjek ni, tpi dah terlambat. so, nk xnk terpkse jelah troskan . aku pon bertawakallah brape markah aku ntok subjek ni. haish.

 so ini adalah website yang aku amek dari internet. simple, easy and cute. hehehe. so, bnde ni dah siap..dah submit. web hosting ja. hummmmm.

No comments:

Post a Comment