JellyPages.com

Saturday, March 23, 2013

handset, alamanda and voucher buku

Assalamualaikum :D
Hai. lamenye ta update blog. heeeeee. well, sejak nset rosak nih..makin malas lah nak update blog. :( don't know why nset tuh boleh rosak. selame ni...ok je aku pakai. mcm biase. pasal ape ntah. mybe dah sampai hadnye kot. eh? nset ade had nye ker? hummm..pelik arh. well, kalau nset tuh ok dah lame aku update blog tiap minggu. x pun tiap hari. hehehe. yela...bole snap2 gmba an and letak kt blog. ni tak, xkn lah nk gune DSLR kot, besa gedabak tuh aku nak bawa kemana sahaja. gile ta rabak bahu ni nak menjinjing DSLR. lain lah kalau aku ade camera kompak tuh. kamera biase tu yang kecik. senang skit nak bawa kemana2. haha..cite pasal kamera pulak. mklum lah gile snap gamba. so aku ade plan na beli nset baru. memula ingat nak beli iphone. cantik, senang nak pegang and mcm syok je aku tgok orang gune iphone nih. aku ta minat samsung. ramai org syorkan aku pakai samsung. tpi ntah lah..design dye aku ta minat. aku minat nset petak, ta terlalu nipis and selesa pegang. macam iphone lah. aku dah penah pegang iphone dah, sebab tu aku jatuh hati kot. nak sgt2 beli. kalau samsung dye ta petak and dye nipis. not my taste okeh. hekhekhek...

so, disebabkan nak sgt beli iphone tuh. aku tekad nak kumpul duit selame 2 sem nih. seminggu 20. bile kire aku akan dpt kmpol 400 cmtu arh. lagi pon mak aku nak bagi 500...then aku akan gune skit duit loan aku ntok ckupkan seribu lebih. ngt nak beli iphone 2nd hand je. tpi ta ramai sgt yang jual. kalau ade pon, kejap je. sebab cnfirm dah ade yang beli. well, target aku nak beli iphone nih bulan 7. kire sebelum raye lah. heheheh. aku cume rancang je...plan je. yang tentukan tuhan je. so, aku pon dah pikir kalau ta dpt beli pon xpela...mybe aku akan beli nset lain. tpi xmo samsung. mybe sony , htc. antare 2 tulah aku dah pkir da.tpi htc cam mahal taw. cam susah nk turun harge. lain lah sony..cpt kot turun hargenye pun. tpi ade pulak yang kate sony ni cepat rosak. haish! aku pun kdg2 terpengaruh jugak dengan ape yang orang kate.so skrg ni aku dlam dilemma, nak sony ke atau iphone? tpi bile aku tgok sony, hti aku cam ta debar. cam biase2 je...tpi bile aku tgok iphone..hati aku memberontak sgt2 nak iphone? apekah maknenye tu? so skrg ni..aku tgah kumpul duit. and kalau duit yang aku kmpol berlebih...aku tekad nak beli iphone. lntaklah ape org kate. hehehe..asalkan bnde tu aku dpt, ta nyusahkan org lain..and ta kacau sesape pon. at least aku tau niat aku bukan nak show off, berlagak ke ape. bnde dah kite minat, ape salahnye kite usaha sndri. kan ? hehehe

so, cerita pasal phone tamat dah. skrg ni nak cerita pasal alamanda and voucher bku. hehehehe. pi alamanda ngn pakcik berdua je lebih selesa. aku dengan pakcik pon sekepala,so bile pi jalan2...ta byk songeh. pakcik pon ikot je mane aku nak pergi..and aku pon ikot je mane kami nak pergi. tujuan kami pi alamanda ade 3 iaitu, tgok wayang cerita warm bodies, beli barangan peribadi (bra and panties. hehe) dan habiskan voucher bku, hehehehe. tu jelah tujuan kami. kenelah plan kan . tpi duit aku xde..ade rm50 jelah. papa tak msukkan duit ag. nsib baik pakcik ade duit lebih. so, tiket wayang pakcik belanja. nasib baik hari rabu..murahlah kan tiket wayang. lagipun hari rabu kami xde kelas. weeee!! makan pun pakcik belanja. kami makan mcdonald je sebab pakcik ngidam nak makan mcdonald. asyik makan burger king je, makin lame makin muak lak kang. hehehe. memula sampai je kat alamanda, tros gi beli tiket. pastu jalan2 jap kt dalam alamanda sementare tggu wayang start. cite warm bodies tu start pkol 2.20 and beli tiket pkol 1.20. sejam je lagi. lagi 10 mnit nak pkol 2.20 kami tros pi beli pop corn. xde pop corn ta syok.

cite warm bodies syok woi!! gile romantic lah cite tu. the best romantic comedy ever!! weeeee. puas hati tgok wayang hari ni. ta rugi pon. heheheh. so, sesape yang belom tgok warm bodies...sile lah tgok ye. siyes cite tuh best!! :D then lepas je tgok wayang..kami pon pergi ke parkson nak beli barang keperluan. memula beli barang keperluan ammar. segan kot aku nk ikot dye plih spendar ngn boxer dye. so, duk jaoh2 skit...tpi cm bosan, alih2 ikot je sebelah dye plih boxer dye. hahaha! malu tu malu lah...tpi control skit. aku tgok tempat lain lah. gile nak tgok gmba model lelaki telanjang? tak mau tak mau!! pakcik pulak selamba je, dye lagi suke ade lah -_-" ish3. then lepas dye plih barang dye, and baya...turn aku pulak. aku ta beli barang kat parkson sebab mahal kot. lagipon aku nak save budget...sebab duit pon ade ckup2 rm50. jadi aku gi kat carrefour. haa!! kan banyak barang2 pompuan..murah2. hehehhe. so, aku dengan rambang matenye plih lah ape yang aku nak. pakcik plak dok jaoh2 sebab malu. hahaha! bia lah..aku pon malu. heeeeeeeee >_<

lepas selesai beli barang keperluan. kami pon pi makan mcd dlu sebelum smbung nak beli bku dkt mph. tpi mph kt alamanda..ta banyak sgt bnde nak dibeli. bku nota pon..alahai, ta banyak sangat pilihan. jadi, tujuan utama aku ke mph nak beli alatan menulis. nak bagi gemokkan pencil case aku. dah lah hilang sebab adik laki aku pinjam ta bagi tau...tgok2 mkin kempis lak pencil case aku. nyirap kemain aku..pastu xnk ngaku. eeeeii! geram tau x? hummm..xpela, jadi aku pkir baik aku beli bnde2 yang penting dlu mcm peralatan menulis. senang skit aku nak tulis nota2 bile time kt kelas. hehehe. ade lah beli bku skit. aku beli satu nota kecik je. tpi unik sgt2 nota tuh. boleh main tarik2 pulak. hehehe. pakcik pon beli buku nota gak...aku yang plih and dye suke sgt2 :D and kami pon nk pi kaunter, tpi akak tu ckp plih amek lagi 3,4 bku ntok ckupkan rm250. aku ngn pkcik pelik lah..tnye lah akak tuh. x boleh ke yang tu je sebab tatau nak pilih bku ape. akak tu ckp ta boleh..bku kene lagi banyak. so, aku dengan rela hati beli 2 bku...buku novel Ramlee Awang Murshid-aku bercerita. novel dye yang latest. and lagi satu sudoku. kalau bosan time kelas...boleh lah aku main sudoku kan. hehehe. pakcik pulak beli al-Quran kecik dengan bku 500 jokes. hehehe.

lepas selesai segala-galanya, kami pun pulang dalam keadaan yang penat teramat sgt. balik tuh, agih2 kan barang dlu..baru tros balik bilik masing2 :D


No comments:

Post a Comment