JellyPages.com

Monday, March 4, 2013

practise makes perfect

assalamualaikum!
hai! haaa..dekat 2 minggu aku ta update entry baru. yela..xde bnde menarik pon nak diceritakan. aku duk rumah je xde kua gi memane pon. kalau kua pon ade lah gi berniage dekat dataran nilai, gi beli barang dapur nak masak je. kadang2 bile dah terlebih bosan nih, nak buat bnde yang seronok pon dah ta larat. bosan. OUH YE!! hari tu aku ade jahit baju kurung. hehehe..alhamdulillah. menjadi lah jugak baju kurung aku nih. tpi kain dye ta siap ag. malas lah pulak. heeeeeee. so, baju tu aku simpan dalam almari jelah and kain dye aku letak kau tmpt jahit. kikiki.

haaa! memandangkan aku asyik mengadap laptop je and stalk fb fb korang...aku pon terpikir bnde yang paling berfaedah. hehehehe. aku ni noob pasal photoshop even aku amek subjek graphic sebab aku jarang gune photoshop. aku suke gune illustrator. pon adobe mcm photoshop jugak...tpi illustrator lagi syok pade aku lah. tpi malangnye mse aku nak install balik master collection, illustrator dye nye license expired haram ape ntah. benci aku. so, nk xnk aku kene lah buat assignment aku menggunakan photoshop 100% sambil tgok tutorial photoshop dekat youtube. leceh lah kan? jadi..aku igt dari aku duduk mcm kayu je dkt rumah ni, baik aku STUDY pasal bnde alah nih. design ape2 ke. yg simple2 je lah. >_< ok ok. yg ni aku design header ntok mama punye IUU Sweet d'Cottage dkt FB mama. simple bapak arh and aku rse macam ntah pape. -_-"

see! sangat ntah pape. ilham aku nak design ni aku tgok kat google image lah. type bannner ke, header ke..nnti kua arh mcm2. so aku try je lah. xpela..jnji mama suke. hehehehe. so, aku buat bunting ntok mama punye IUU Sweet d'Cottage jugak. yg ni aku rse cam osem lah pade aku. kikikiki. perasan betol -_-"
ilham aku still google image..ok ta? ok lah tu kan. janji mama suke and puas hati. heeeeeeee. lepas tu bile dah syok mengedit nih..aku pun pikir nak tuka baju blog aku ni. nak bagi berwajah baru and nmpk ala-ala vintage gituh. >_< so, lepas dah tuka baju aku terpikir pulak nak buat header. header dlu hudoh gile. hehehe.
 yg atas ni header pertama aku buat and dah apply dah. ouh...actually background hitam tu senanye transparent. tpi aku ta suke lah. so aku buat yang kt bawah ni.
haaa!! yg ni aku suke sebab ade cute girl yg berdiri dekat atas 'a' aku. comelnyeee! heeeeeee. so aku apply kan dkt blog aku. heee. okay, c u then. bye!

No comments:

Post a Comment