JellyPages.com

Monday, November 19, 2012

Just wanna say hi

Assalamualaikum :)
Hai hai and hai. okay dah. bye! hehehe..xde la. gurau jeeeeee. weeeee ^_^ . dah siap dah assignment multimedia authoring dan ngt kene hanta hari ni sebab submission date dye hari ni...tpi lecturer tunda hanta next week. eehh!! kite dah penat2 buat smpi tak tido malam, tetgok hanta next week. =_=" tpi okay jugak tuh. bole edit2 ag an. hehehehe.. bg UHMP!! sikit hehehe...kasi gempak. hahaha >_< lelebih lak aku an. ouh ye! haaa! aku nak tnjokkan keje yang aku buat. sat sat



taddaaa!! haaa...ni lah hasi keje aku. animation tjuknye. bukan keje aku ni lah..assignment aku nih berkaitan dengan animation. kenelah buat gerak2 an...jadiiiii....aku buat lah yang ni. senanye dalam flash..tpi file flash xleh lak msok lam ni..aku buat storyboard jelah. hehehehe. tpi aku boleh ceritakan jalan ceritanye yang tersangat lah simple.

orang lidi dalam tuh namenye LIDI :) . lidi sedang berjalan2 di belakang rumahnye yang penuh dengan gunung ganang. sedang berjalan..dye ternampak chibi yang sangat comel dan mereka berdua pon berhenti dan saling memandang antara satu sama lain. then..tetibe chibi nih melompat atas kepala lidi...tpi kene kepala lidi then lidi pon terjatuh. chibi blah mcm tuh je...pastu momo (wane kuning) pon datang. pelik tgok lidi terbaring. lidi pening sampai ternampak bintang atas kepala. then momo pon blah cmtu je. hahaha! cian lidi...xde sape nak tlong dye. n then credit page...aku kene introduce kan diri aku pastu say thank you. simple kan? tersangatlah simple gile punye arh! weeeee...heheheh

actually kene ade 3 perkare sahaja dalam animation aku yang tak seberapa dan tak segempak yang lain. baru ag an...kadang2 jadi, kadang2 tak jadi. tu pon aku berulang2 carik kat youtube cmne nak buat sebab nak paham dengan detail dan teliti. huuuuuu....aaannndd, tgok punye tgok...akhirnye aku buat perlahan-lahan dan jadilah animation di atas. urmm...3 perkare tadi yang kene ade kat dalam flash aku tu ialah bone tools, motion tween dengan shape twee. Lidi, aku gnekan bone tools. senang nak bg org berjalan. chibi cute tuh aku gune motion tween ntok dye melompat, dan bintang tuh aku gne kan shape tween bgi dye tuka bentuk. lupe pulak aku nak frame kan. haish! ade satu bintang kt tepi tuh kan...dye kan besar, tpi aku ubahkan dye jadi kecil dan bermacam2 bentuk. hehehehe.. saje nak nampak kepeningan lidi lepas jatuh. >_<

agak susah lah bagi new bie mcam aku nih. bile dah paham then aku buat balik...kejap je rupenya. yang lame...nak carik idea nak buat jalan cerita cmne, pastu idea nak letak watak ape. susah gak lah nak carik idea...tpi bile idea dah melimpah ruah...smpai dah ta ckup otak dah nak luahkn. haish. oookkkk lah..ngntok gile nih. mggu depan kene hanta 4 assignment =_=" dafaakk? babay!

No comments:

Post a Comment