JellyPages.com

Friday, February 10, 2012

Tarikh

assalamualaikum ^_^
dah tgahari dah ye..sooo, aku kene lah ucap selamat tgahari, good afternoon,..kan kan? heheh..ermm, pagi tady aku ade bace buku majalah MIDI. hehehe..buku org2 tue. hekhekhek... lantakla, kalau dah bosan tahap GILE , sume majalah yang bosan jadi best kan? then aku ade bace satu artikel pasal valentine day. diari suami...sgt romantik dan menyentuh perasaan. bukan sedeyh lah cite ni...tapy SWEEEETTT !!! huhuhu..walaupon suami dye tak romantik dan tak jiwang, tapi keikhlasan hati dye menyayangi isteri sgt tulus dan suci. aku dah berangan2 dan terbayang2. waaahhh ! hehehe

artikel ini mengisahkan suami dye nih asyik sgt terlupe tarikh2 penting macam tarikh perkahwinan mereka, tarikh hari jadi isteri dye, tarikh anak dye lahir, tarikh2 yang penuh sentimentel lah kan. kalau perempuan sume ingat..suami dye nih sejak mula berkahwin , dah ade brape org anak ntah dan smpailah sekarang die nih bukan spesis yang ngat tarikh camtuh. apa yang dye ingat dan tulis dalam diari ialah tarikh2 yang lebeyh penting macam tarikh cukai jalan mati, hari tamat tempoh saman ekor dan yang sewaktu dengannye. ape yang sweetnye bagi aku, suami dye nih kalau isteri dye merajuk dye tak igt tarikh, suami dye akan berkata "saya tidak mengingati dan menyayangi awak hanya pada hari2 tertentu. saya ingat setiap detik, sepanjang tahun  tidak kira hari kekasih ke, hari musuh ke, saye sentiase ingat awk. nak pergi kerja nih, tengah memandu pon boleh lagi saye ingat awk" awww <3 i loooike  it. hehehhe..kalau ade masalah mase tngah keje pon, dye sentiase ingat isteri dye. 

dye kata ag, kalau dye termenung memikirkan sesuatu, dye teringat isteri dye juga. perangai baik, perangai buruk terutama bab beli tudung..akan buat dye teringat kt isteri dye. apabila ada ujian atau godaan-berjumpa dan berbual dengan perempuan cantik dan seksi, si suami nih akan segera ingat isteri dye. nasib baik ingat..kalau tak menggatal sudah. HEHEHEH >_< . aku agak, sebab selalu sngat si suami nih ingat kt isteri dye, dye tidak pernah tergoda dengan mane2 perempuan. walaupon tiada ros pade hari kekasih, ingatan si suami nih terhadap isteri sentiase berterusan dan tidak akan luput.

pade pendapat aku...jika seseorang yang kite sayang terlupa tarikh penting dalam hidup kite misalnye tarikh hari jadi, tak semestinya dye tidak sayang kan kite. sudah cukup dan memadai jika dye sentiase ingat kite dan sayang kite...itulah hadiah yang pling bermakna.

No comments:

Post a Comment