JellyPages.com

Sunday, May 24, 2015

Review on buku terbitan FIXI

Assalamualaikum.
Again..we meet again. few minutes ago, i write about im addicted with my own boyfriend. ehehehe...lega sikit aaahh. now, aku baru teringat yang aku baca satu novel yang bakal mengubah mindset aku. maksud aku..ubah mindset yang buku2 novel keluaran Fixi adalah bukan buku gaya penulisannya yang skema dan nerd, tapi gaya penulisan, olahan dan karya mereka yang sgt kreatif dan keewwl. yup, kewwl mayn. seolah-olah watak yang dorg cipta tu adalah kawan2 kau..or watak2 yg dorg cipta tu..kau dah lama kenal. macam tu lah. 

So!! ok first..macam mana aku boleh terjerat dalam Fixi ni? sebab aku suka baca cerita2 hantu, dulu aku kemaruk dengan novel terbitan alaf 21. biasalah, buku terbitan alaf 21 ni banyak cintan cintun, so dulu kan nak sweet2, jadi mmg aku suka beli lah..suka senyum sowang2..suka berangan konon ada prince charming yang cool. (lagu cool kids berkumandang), tpi makin lama..makin aku membesar, dan matang ni..(cheehhh), banyak buku terbitan alaf 21 cerita dia aku rasa  macam gebang dan xkan ada dalam dunia nyata. serious shit aa. and jalan cerita pon hampir sama. libatkan anak orang kaya, miskin, mak yang suka..mak yg benci..bapak yg sporting, ada org ketiga..eh! cliche semua tu. mcm nak lempang sorg2. eeuuwww. nasib baik aku dah matang tak beli semua benda2 disgusting itteww. yuks! hhahaa. melampau siaa. padahal dah penuh satu rak aku kumpul buku terbitan alaf 21. (tapi aku dah bakar semua buku2 tu.)

ok ok..berbalik kepada cerita mcm mana aku boleh melekat dengan buku2 terbitan Fixi ni..sebab masa tu aku tengah cari novel seram2 dkt Dpulze Cyberia. aku dah pandang buku Kacau dengan Asrama. aku tak amek Kacau masa tu..sebab cover dia macam dah ada someone memerhatikan kau. haaa...seram tak. aku tgah pegang Asrama dan Jangan Baca Novel Ini. tapi bila tgok cover buku Jangan Baca novel ini mcm bosan..aku letak, amek Asrama. (nampak tak cover buku pon memainkan peranan sama ada cerita best atau x. hehehe). So, dah bayar Asrama, aku balik..tido. Sebulan jugak aku x sentuh buku Asrama tu. sebab ape eh? haa! sebab aku ingat gaya penulisan dia mcm nerd. masa tu ada sikit menyesal lah jugak tak amek Jangan Baca Novel Ini, heee..so, balik kampung nilai..aku saja bawak buku Asrama. dkt kampung aku xde internet, astro pon kene potong pasal tak bayo. hahaha! so..bosan tahap gaban, aku pon baca jelah buku Asrama, and guess what? IT WAS AMAAAZING!! serious aaa. tak tipu doh. penulis dia kreatif gila babos!! sampai at the end of the story..aku ternganga macam tak caya kenapa boleh jadi camtu..bla bla bla. so dari situ, aku buat andaian, ok..buku Fixi ni best jugak. so, the next morning...aku beli buku Gelap - By Ariff Adly. eh, btw aku lupa siapa penulis Asrama. hehehehe.

Keesokan harinya, aku bawak buku Gelap tu pi opis. aku selalu datang opis setengah jam awal..so ada masa lah nak baca buku Gelap. masalahnya, opis dah bukak..aku baca lagi. boss masuk aku tutup lah kan. tpi hati ni berkobar nak baca..eager sgt nak tau apa jadi seterusnya..lepas rehat, boss dalam bilik..aku sanggup curi2 baca..sampailah habis buku Gelap aku baca. yup! menarik siaa jalan cerita dia..yang penuh misteri dan dendam, dan juga psiko ni. hari khamis aku ajak bf aku pi Dpulze Cyberjaya lagi..kali ni nak beli buku Kacau - by Ariff Adly jugeekk. aku lupakan cover dia yang macam nak makan aku. sebab mesti cerita dia gempak..but at the same time aku tak sangka cerita tu akan buat aku jadi penakut macam tikus. sebab aku selalu baca novel pasal hantu2 ni..mcm biasa2 je lah kan. yang cerita Asrama tu cerita hantu..ada jugaklah part seram dia, tpi xdelah sampai terbawak dalam mimpi. but this novel is creepy like shit!! tapi aku tak baca Kacau haritu jugak.

Hari jumaat aku x dtg opis pasal ada briefing internship. oh lupa nak bagitau..aku tengah internshit btw. hehehe. so, briefing habis awal...tpi aku malas nak sambung pi keja..aku kata kat boss nak hanta report..padahal..lepak dkt rumah. urmm..sebenarnya aku rasa tak berapa sihat haritu. so, dikesempatan inilah aku baca Kacau. and the nightmares begin!! banyak kali aku stop jap..amek nafas, tahan, hembus. main game..online facebook...dan sambung baca. punya aku fokus dengan cerita kacau aku x sedar dah nak maghrib. settle baca..aku menggigil. aku mula bayangkan benda yang dalam novel Kacau aku baca ada dkt bilik aku. aku mula membayangkan watak2 dalam novel tu semua real..secara amnya, aku rasa cerita tu macam kisah benar. aku x dapat terima hakikat yang watak utama mati bunuh diri. malam tu aku demam. lagipun sebelum baca Kacau aku mmg rasa tak sihat. aku takut sorg2 dalam bilik, pkol 12 malam aku ajak bf aku makan mamak. aku x bagitau dia lagi aku baca cita hantu ni. dkt kedai mamak baru aku cita. dia tgok muka aku pucat..tu sebab aku demam lah! hahaha. lepas makan, berat sgt hati nak balik bilik. sebab tido bilik sorg2, eventho aku ada housemate...tpi masing2 tido bilik masing and aku x berapa kenal sgt dgn housemate aku. hahaha! so, nak xnk balik jelah sebab aku tgok bf aku macam dah mamai je. mengantuk sangat lah tu. so balik, aku bukak youtube tgok cerita doraemon. ngntuk mmg ngntuk...tpi bila aku off youtube, aku terbayang cerita Kacau.

korg tak penangan cerita Kacau pkol berapa aku tido? lepas subuh..baru aku dapat tidur. tu lah...x dapat tidur, solat lah tahajud ka, sunat ka, apa ka..kan afdal, ni tak...dah subuh baru kau teringat nak solat..barulah aku boleh tidur. huh! penangan Kacau!! sumpah seram. like seriously. aku tak tipu langsung!!!


ni dia cover buku Kacau. ni masa briefing..oh lupa nak bg tau..time tgah briefing tu lah aku dok membaca buku ni..hahaha. malas layan briefing sebab apa dia ckp semua ada dalam slide show...boleh download dari website dan refer dari situ je lah. seram sial buku ni. sumpah seram nak mampus!!! 

Semalam aku beli buku Fixi yang baru. tajuk dia Gantung-Nadia Khan. dan 3 ja aku nak cakap pasal buku Gantung ni...Terbaik, Kreatif, dan Salute dengan korang yang ada imaginasi yang luas ni. haish! ok dah..boss dah masuk, and i need to fokus on my work. boii

No comments:

Post a Comment