JellyPages.com

Tuesday, December 24, 2013

Online Shop!

Assalamualaikum!
Haaaa...menarik tak dengan tajuk atas tu. Online shop. yes! aku mmg ade buka satu kedai online shop dekat instagram dengan Facebook. nama online shop aku ialah Sweelionshop. sweet tak nama kedai? idea aku nak buat online shop ni pada mulanya nak kumpul duit nak beli barang keperluan aku. alaa, bukan mcm keperluan lah...kirenye kehendak aku. mcm nak beli baju, kasut, perfume...aksesori wanita..bla bla bla yang berkaitan dengan fashion perempuan. pastu, kedua buat online shop ni sebab nak kumpul duit kononnye nak beli phone baru. phone yang selama ni aku idamkan, iPhone lah. hehehe...pastu, terlebih berangan..nak beli desktop Apple Mac yang harganya cecah 5-6 ribu ringgit malaysia. wooo, tinggi betul angankan? ape salahnya kita berangan2 kan? Nama Sweetlionshop ni pulak aku dapat, mase tu wallpaper nset aku gmba katun singa. aku mmg suka gila babeng gmba tu. jatuh cinta aku...sampai buat wallpaper. pastu lion tu sweet...dats y lah name online shop aku Sweetlionshop. rare kan? selalu org buat..wardrobe lah, collection lah..ape lah. aku je buat sweetlionshop. bru lah org igt aku punye insta. 

Sweetionshop hanya menjual pakaian wanita daripada korea. aku igt nak jual mcm2, beg...kasut, jam, cermin mata...tpi aku hanya jumpa supplier yang jual baju fashion korea je. brg2 yang aku jual semua pre-order. pre-order bermaksud barang yang aku nak beli tu takde dkt malaysia..dia ada dkt luar negara, pastu nak smpi malaysia amek masa seminggu..itulah dipanggil pre-order. tak ramai yang faham pre-order tu ape. xpe xpe..memula aku pon ta paham. dulu aku ade order baju dkt salah satu online shop dekat fesbuk, lama dah...2 tahun lepas kot, brg dia semua pre order..aku dah order dah buat payment semua...bapak lama plak nak tggu an an? aku menyirap aku gi maki owner tu, nasib owner tu tak maki aku balik..heheheh. so bile dah jual barang pre-order...baru aku faham ape yang dia rasa bile customer ta paham pre-order tu ape even dah terang banyak kali, byk kali gak aku kene maki..payah gaklah nak tenangkan customer yang sesuka hati jantung dia je nak maki aku an an? lagi2 aku ni..kalau org maki aku maki balik...tpi xboleh mcm tu, kite sbgai penjual...kene mengatakn customer always right, so bile customer salah...kite kene ckp dengan baik lah..bukan maki balik :D

alhamdulillah...bisnes aku maju dan aku dah boleh beli borong dari supplier aku..mean, aku boleh buat barang ready stock. weehooo. eh, senanye ngntok gila ni. nk tidoq ni. ngt nak cita banyak gi...tpi mate aku dah juling2 tahan ngntok. eh..ape2 hal dlu..rajin2 lah diri jenguk online shop aku. aku ade dua...satu dekat fesbuk, satu gi kat instagram. tpi aku hnye aktif dekat instagram je. senang skit :D


No comments:

Post a Comment