JellyPages.com

Wednesday, December 25, 2013

Festival Tari Piala Tun Dr Siti Hasmah 2013

Assalamualaikum! 
Haaa... dah lewat malam dah ni, tapi mata still segar bugar lagi. ta mau tido pulak. ape lagi, jom sambung cita semalam. eh..tpi xdelah cita sama pasal online shop tu, what I mean is sambung agenda nak cerita satu2 pasal perkara paling mengujakan aku. 

So now! tajuk kat atas pon menarik kan? hehehe..Festival Tari Piala Tun Dr. Siti Hasmah or for short is Festari 2013. this is my 1st time joining Festari, the big event of the year. yes..mmg aku suke menari dan aku dah penah join menari tarian tradisional since sekolah menengah lagi. tapi kali ni berbeza sgt2. kali ni perkara paling mencipta kenangan dalam hidup aku sebab rsanya ni adalah kali pertama dan terakhir aku join Festari. nnti aku ceritakan sebabnya ye. hewhewhew. so! kami, MMU Cyberjaya hanya buat performance sahaja, ta msuk competition pon, sebab kalau msok cnfirm menang. hahahaha! ok gurau...aku sndiri pon tatau sebab ape MMU Cyberjaya atau kelab Sakti ta msuk competition..mybe sebab tertubuhnya Festari ini adalah idea  kelab Sakti dari MMU Cyberjaya sndiri. mybe lah kan...aku pon buat conclusion sndiri je. ok! kami ade 3 performance, 1st - Opening and it is the contemporary dance, 2nd is rampaian the inang, joget and zapin dance and the final one is.....ape ekh panggil tu..ntah lah, tpi kami panggil Onjak sekaki. eh aku lupa nak ceritakan pasal theme Festari kali ni. haaa! ade tema jugak taw...theme kali ni ialah the 4 element - udara, tanah, air dan api. yang element2 ni kami menari mase opening yang contemporary dance tu lah. ada 2 orang cikgu yang ajar kami menari, Cikgu Garry dengan Cikgu Lan. senang aku panggil cikgu Garry tu abang Garry lah ye...agak awkward panggil dia cikgu sebab dia sndiri tak mau kita panggil dia cikgu, panggil dia abang Garry. abang Garry ni hanya mengajar kami tarian Opening sahaja. yang cikgu Lan ajar rampaian dengan onjak sekaki. opening, rampaian dengan onjak sekaki semua aku msuk. haaa...teror tak. hahaha! ok gurau. yang rampaian aku  msuk joget sahaja.


haaa! ini lah poster nya. bru je berlangsung berapa hari lepas, tpi bahangnya masih terasa. nk ceritakan mase latihan..fuuuhh, mase latihan lah ada hari aku malas nk pi, ade hari aku terlebih rajin pulak nk pi. tpi yang pasti, aku sgt2 enjoy tarian rampaian aku iaitu joget dengan tarian final. tarian opening macam kurang skit mybe sebab smpi skrg kalau aku menari opening, tak dpt beat lgu. haish. xpelah. 










Maaf ye...ini sahajalah gamba yang aku ade. hehehehe...tgok lah rupe aku, lepas mekap semua tanya siapa ni? T_T sedih gak lah kan. gegurl lain mekap...rupe same, aku sorg je mekap rupe jadi org lain. hahaha. pasni kalau nak menari lagi...aku nak mekap sndiri. 

video dah ada...tpi 100% x nmpk aku...so bile dah ade the official video..baru aku post dkt blog ye. ok, dah lewat sgt dah ni..aku nk tidoq. jap gi ade curlass..boii. :D

No comments:

Post a Comment