JellyPages.com

Monday, December 24, 2012

Hari bersama pakcik (PASPORT)

Assalamualaikum :)
Hai. heeeee, well well .. hari ni hari yang paling menarik dan menjadi kenangan ntok selamenye. cheewaahh!! jiwang dah masok dah. gatai sgt dah tu. weeeeee. hari ni, sehari suntuk dok teman pakcik sayang buat pasport. dye nak pi melancong ke Thailand nuh..ngn family dye lah. bukan ngn aku. kalau aku, nak pi melancong ngn pakcik aku...aku dah pilih lokasi dah mane nak pi. Istanbul!! hehehehe...pakcik pon mmg nak pi situ kalau honeymoon. hekhekhek~ pikir jauh ke selatan noh kami nih. hadoiyai. pakcik gerak pi balik kampung besok, hari selase malam. so, hari ni baru dye nak buat pasport. nasib baik buat pasport kat putrajaya nih, siap on the spot. kalau siap dalam 2,3 hari..mmg ta dpt lah pakcik merasa pergi melancong. 

sooo, pagi2 bute kami bangun. takdelah bute sangat...matahari dah terpacak atas kepala baru bangun. aku bangun lambat sebb pkol 8 tuh alarm dah memekak, aku off..kejot pakcik tros tido balik. jadi...pkol 8.30 aku baru bngon. itupon dalamm keadaan yang sangat terkejut dan ta percaya. kelam kabut aku gosok tudung, gosok baju..pi mandi sume. 15 minit siap!! hehehehe...express gile bapak arh kan? sebb risau pakcik tunggu lame sangat. sempat gak arh tepek bedak, bubuh lipstik..sembur minyak wangi. then baru kol pakcik. pakcik still dalam bilik dye, tunggu aku siap lah tu. sooo, macam biase..aku selalu tunggu pakcik kat kedai makan bawah bilik aku nih. pakcik pon datang dengan membawa seekor anak kucing dalam lingkungan sebulan. O_O comel to the max you!!! pakcik kate dye tgok anak kucing tu sekor je, pastu anak kucing tuh dok ikot dye je, jadi dye pon amek lah tunjuk kat aku. cian anak kucing tuh...hummmmm. aku letak lah anak kucing tuh bwah tangge hostel aku dengan harapan ade org jage. amiiiinnnnnn

then pas dapat kebenaran lecturer Hew tuh, kami berdua pon gerak pi bus stand mmu. kami pi naik bas ja..lagi sweet dan romantik. hehehehe. smpi kat putrajaya sentral, pakcik tanye drebar bas tuh. drebar bas tuh cakap, carik bas no 501,601 dengan 701..nk buat pasport tuh kt presint 2. jadi kami pon meliar lah carik bas yang di sebutkan itu. kami jumpe bas no 501..tnye ag drebar bas tuh dye cakap..aah kat presint 2, sat gi dye bg taw bangunan mane. soo, kami naik lah. xdelah smpi 10 minit kami dalam bas..drebar bas pon turunkan kami dan tunjuk bangunan tuh. soo, cepat gaklah sampai kan. dalam pkol 11 cmtu arh. jumpe pon bangunan imigresen. yay!! hari pon nak hujan, jadi kami cepat2 jalan. aku dah perasan dah something wrong kt bangunan tuh. hari tu bukan sahaja dihujan dengan air hujan, tpi bangunan tu dihujani dengan mat2 indon, bangla dan myanmar. org malaysia lgsg ta nmpk batang hidung. aku ngn pakcik rilek ag. pi beratur belakang mat indon. kami dok usha sekeliling...macam ade kat indon pon ade gak. duuuhhh...then ade abang imigresen tu jejalan. pakcik tnye abang tuh.

pakcik : bang...nak kena amek no giliran ker?
abang imigresen : nak balik ker? balik biler?
aku : ????
pakcik : balik? xdela...kami nak pi buat pasport
abang imigresen : laarr...org malaysia ke dik? 
aku : ????
pakcik : aah la bang..kenape?
abang imigresen : LOL. sini tempat international je dik. kalau nak pi buat pasport, kt presint 15, adik kene naik bas lah.
aku :  O_______________O !!!
pakcik : laaaarrr...yeke bang. salah tempat. maseh bang :)
abang imigresen : same2
aku : O_o 

soooo, harapan kami ntok siap pasport dengan cepat, punah begitu sahaja. cheewahh! jadi kami pon tunggu lah bas yang ke presint 15. tunggu punye tunggu...lame bapak arh. jadi kami cadang nak amek teksi. teksi pon haram tatau presint 15 tu kat mane. tatau lah kalau dye tipu ke ape kan? tpi nseb baik kami ta amek..sebb ade sorg makcik yang tgah tggu bas tu tego kami. 

makcik : dik nak pegi maner?
kami : kami nak pi presint 15, buat pasport.
makcik : ooouuhh, yang tu kamu amek bas no 501 je. ta payah naik teksi, mahal bapak arh (okay itu ayat aku)
pakcik : huuuhh, nasib baik ta amek. mekasih makcik. 
aku : ^_^

lepas je makcik tuh borak2 ngn kitorg, ta smpi 5 minit bas tu pon sampai. and dalam mase 10 minit baru lah bas tu smpi ke presint 15. kena lah crik sendiri kan bangunan imigresen malaysia tuh. dah jumpe! kene amek gmba ngn fotostat i/c pulak baru amek no giliran.ouh ye!! alang2 pakcik buat pasport, pakcik soh aku buat pasport jugak. sebb ape pon aku tatau, nak xnak kene jugak sebb lect Hew tuh nak tgok resit. habis duit pakcik aku gne buat pasport. hummmmm. cian pakcik. no giliran pakcik 1369 aku pulak 1370 dan sekrg baru 1011. bayangkan berape ratus org kami nak kene tunggu? GG weyh!! jadi sempat lah kami pi makan...lepak2 kat lua, dok2..2,3 kali pi tandas. mcm2 arh. pkol 4 cmtu baru giliran kami. lepas tu nak tunggu pulak giliran nak bayaq pasport...dkt pkol 6 baru lah giliran kami. lepas tu kene pulak tunggu giliran nak amek pasport. dkt pkol 7.30 baru lah giliran kami. pastu kami tros balik naik bas. ta larat pnye pasal...bgkos makanan. dan skrg...baru sampai bilik. penat woii! :'(

 see, ma pasport maaann. sorry, arh...batak skit sebab baru 1st time kan? hehehehe. well, muke pon cam ntah pape sebb penat sgt tggu bas pnye pasal. hekhekhek.




hahaha...ni sebab bosan to the max. tgah tunggu giliran nak pi amek pasport pas bayaq. hadoi...penat woii..

jadi...hari ni spend much time with the love one :)


No comments:

Post a Comment