JellyPages.com

Monday, February 11, 2013

Class mekap bersama kak Sha

Assalamualaikum :)
Hai! soo, hari ni mmg xde plan nak buat ape2 and pergi memane. nk kua pon, tatau nak pegi mane. tpi nnti hari jumaat ikot kakak pi mekap orang nikah, sabtu mekap orang sanding lak. weeee! well, kakak ku ialah sorang tukang mekap yang new bie. dye senanye nurse, tpi disebabkan dye minat mekap...so, jadilah dye seorang tukang mekap :) so smlm kakak aku ade class mekap nye bersame Kak Sha Khairina. aku lak jadi model ntok kakak aku mekap kan aku. hehehehe!! sape yang xnk orang mekap kan kite kan? sume pompuan nak. >_<

eehh!! yg ni gmba lepas. sehari sebelum kaklin pi class mekap, kaklin try kat muke aku dlu. sesaje, kunun nak practice. practice make perfect what. tpi sejujurnye, mekap yg ni aku rse berat and ta saba nak bsuh muke. tpi, mekap kak lin yang lepas kak sha ajar...ringan sgt2 and sayang sungguh nak tanggalkan mekap. heeeeeeeeeeeeee!!! >_<

haaaa!! yg ni lah kak sha. Sha Khairina. tgok banting belakang tuh. dye nih dah jadi mekap professional taw. dah ramai artis dye mekap dah and dah ramai orang dye mekap dah. :)
ni lepas pakai bedak. lupe lak nak amek gmba sebelum mekap. heeeeeee....tpi still nampak kusamnye kan? yap! aku ngaku aku ta jage muke sangat. why ekh? mybe disebabkan asyik sgt buat assignment and asyik tido lambat je, jadi muke aku pon nampk sgt2 ta bermaya. mean lepas nih, aku kene jage muke agar kulit muke aku segar and ta nmpk mcm orang tue. tu lah yang kak sha cakap kan. hehehehe
kak sha tengah ajar kan ade sorng model kak sha. dye baru je form 4 and ta penah mekap, tpi dye try nak mekap jugak lah. aku plak tukang tengok je dlu. heeeeeeee
tgok! lawa bapak arh kak sha mekap. yelah...org professional kan? mekap lawa lah. macam siti nurhaliza x? ade lah skit...kalau tgok live2, ade lah skit macam siti nurhaliza. hekhekhek...aku mekap tatau lah nnti jadi versi ape. heeeeeeeeeee!!
TAADDDAAAAAA!!!! haaaa...ni versi pe pulak ni? ade mcm scha alyahya x? hekhekhek. perahsantan aku nih. well. kire okay lah akak aku mekap kan aku gune ape yang kak sha ajar kan. sebb muke aku nmpk ringan...even dah bertepek-tepek bedak, foundation, mcm2 ag arh...tpi rse kulit muke aku ni mcm ta pakai pape je. cume mate arh berat skit. rse mcm pakai awning je...sebb ade eye lashes kan. ta biase pki eyelashes. aku paling suke bab lipstik tuh. weeee!! suke sgt colour dye. hehehehe.
ni pulak dye ajar kan cmne nak buat sanggul. tpi aku dah pakai tdung dah. xkan nak tnjukkan rmbut aku. xmo arh. tpi sanggul dye lawa arh! rse cam nak buat je. heeeeeee....

 yg  ni pulak kak sha tu tgah ajarkan cmne nak pakai ape bnde ntah blakang tuh. mcm selendang..aku lupe lak tu panggil ape. arrh! aku panggil selendang jelah. yg ni selendang ntok nikah...dye ajarkan lah. heeeeeee
see, kak lin yang sedang belajar dan kak sha yang sedang mengajar >_<

Sesi fotografi :)




me :)




k bye :)

No comments:

Post a Comment