JellyPages.com

Friday, May 25, 2012

cuti sem yang sangat membosankan :'(

assalamualaikum !
pagi semua. awal betol aku bangun hari ni and for the record, selalunye pagi2 pas subuh aku tido balek..kali ni aku berjage sebab online. ngeh ngeh ngeh ... terror x? haha..kalau tak kerana online confirm aku dah membungkam sampai terpacak matahari atas kepala. terok an an? haha..anak dare sekarang tak sama da macam anak dara dulu2 yang bangun pagi2 bute..siapkan sarapan, kemas rumah , basuh baju, sume2 tuh. anak dare skrg pmalas. mybe tak semua...segelintir je kot, and segelintir lagi mungkin masih macam anak dare dulu2. mungkin lah kan >_< hehehee..aku salah satunye? hahaha...ntah. ngehngehngeh. alaaahh..kalau bangun awal kemas rumah, masak kejap je..basuh baju jemor baju...lipat baju., pastu?????? nak buat ape? urmm...siram pokok bunge? kejap je...sape halaman rumah..pon kejap je. eh chewahh! sume kejap nmpk..macam dah pro pulak aku ni. hehehe...xdela tu sume alasan nak bangun lambat..kalau boleh nak tido sampai petang. hahahah >_<. okay...itu dah melampau gilewwww !

skrg ni aku tgah cuti sem. cuti ntok student U, kolej, poli , institut dan yang sewaktu dengannye.tak kire kerajaan ataupon swasta. tpi cuti aku ni kejap jew...cuti swasta an...kalau kerajaan lame je. sampai 2 , 3 bulan. aku? 3 mggu sahaje mase cuti diberikan. ok lah tu..cepatlah aku graduate. >_< bole keje cpt2..bole beli kereta baru ! hahahaha !!! aku nak kereta volkswagen polo bebeh ! kereta tu adalah kereta pertama yang tersenarai dalam kereta2 yang aku nak beli. *nak beli ! macam la dah kaye. hehehe..xpela, saje2 nak berangan...kot2 termakbul pulak doa aku an? mane la tau. hehehe..
haaaaaaa!! warne merah gtuh. seksi doooohh ! auumm..ok x? ke besa sgt ntok aku? kang tak memasal aku naik je kereta tu tros tenggelam...x nmpk ape2 pong kt depan. sudahh ! hurmm..xpela, malas aku nak cerita pasal senarai kereta yang aku nak beli sebab tajuk kt atas bukan pasal kereta..tpi pasal cuti sem aku ni. dah menyimpang pulekk..

ouh..okay, pade mereka yang cuti berbulan-bulan..seronok lah kan? bole keje...dpt jugak duit. aku? sapelaaaaaahhh yang nak terima pekerja yang stakat cuti 3 mggu je? pejam celik pejam celik...dah hbs cuti. yang cuti berbulan2...pejam celik pejam celik...cuti je ag.untunglaaaaaaaa....untunglaaaaaaaaaaa. geram pulakk aku ! huh ! xdela..kalau ade duit leh gak shopping2 an? beli itu ini...xkan nak harapkan duit mak bapak. bankrap lah kan? ingat aku bukan kaki shopping ke...lumrah perempuan kan? satu bende x ckup..nak berbenda-benda jugak. nak itu ini..bile dah beli xnak pakai. ouh ! aku bukan cmtuh ekh? aku cerewet dalam membeli...senarai nak beli kene ade. tpi slaloonye lah kan...x lain tak bukan aku nak beli tudung, baju , seluar dan kasut. ckup satu set pastuh blah dari shopping complex sebab tak saba2 nak try kt rumah. and aku tak penah nyesal ape yang beli. slaluunye aku akan pakai sampai la dah jadi macam kain buruk..kasut pulak aku pakai sampai lah dah koyak..baru beli ag. hehehe...^_^

urmm...aku buat ape kt rumah spnjang cuti sem ni? macam korang tgok aku update blog..means aku online lah kan. memenuhi mase lapang. puihh ! nak online pon...adik beradik aku kacau. baru online 15-30 minit...dah berebut nak online. nak taknak aku beralah lah..yela, aku baru online pesbuk ngn twitter baru 10 minit dah macam basi dah dok depan laptop. tatau ape nak buat. nak chatting? aku tak reti ah bertego sape dgn org. segan :3 ...nak stalker org? mmg xde keje lah kan. stakat tgok 2 , 3 pic dorang yang beratus-ratus tuh...lebam jari aku dok tekan next..next. soooo..kadang2 ntok melepaskan bosan aku mainlah satu permainan yang aku rase korang mmg dah lame tak main. ntah ntah korang xkn sentuh kot game ni sebb game kt FB lagi masyuk an? dan dan pulak DOTA tgah feymes. lagi ape? LOL? pelik2 game skrg ni. 
aku main game ni lah. solitaire. syokk doh ! leka je aku main..smpai panas laptop ni. x layan FB pon xpe...layan ni lagi best. nak main DOTA? bukan selera aku laaaahhh nak bina2 kubu bagai. ni kan game kt dalam computer an? lagi best dari game kt internet...cepat bosan. pade aku laaahh..kalau pade korang msti game ni, nak strt je dah basi dah..sorry aku ni mmg org ketinggalan skit. >_<

lagi ape? ouh ye..aku layan tv laaarrh. xde cite best pon aku jadikan dye best. kalau mmg dah tak best lgsong...aku gi cabut rumput depan rumah aku tuh. haaa!! tuh ag best. pon buat aku leka jugak. bukan cabut sekali harung...cabut satu2. pelik kan? tpi itulah yang menghilangkan kebosanan tahap melampau aku ni. rase macam nak nangis je. ade hari belia dkt putrajaya..alaaaaahh, bukan jaoh mane pon..dalam 10-15 minit sampailah...tpi mak aku tanak pegi. aku nak sgt2 pegi...saje2 jalan2...ngorat2 ke..tgkap2 gmba ke. hilang jugak bosan aku. dpt lah jugak jadi album FB aku kalau tgkp pic kat hari belia negara. hilang gakk bosan dok edit2 pic nak upload kt FB. haaaaiiissshh ! bosan bosan...knpe bosan msti ade? pening taw x? sakit jiwe tau x? korang syokkla...mak bapak bagi gi jalan2 dgn kawan2. mak ayah aku...bagi senanye, tpi kene interview la...nak sane buat ape? ape faedahnye? dok umah tlong mama lagi bagus..kemas rumah...bla bla bla. lagipon..kawan2 aku sume keje. :'( ...soooooooo, aku nak kua dgn sape? alaaaahh...kalau dpt kuar pon..duit pulak..barai. 

xpela...esok aku dah tak bosan dah. cuti skolah dah mule..soooooo, mak aku pon cuti skolah skali lah memandangkan mama pon cikgu. mama dgn papa ajak gi langkawi bebeh!! hahahaha! soooo...babai kawangkawang... >_<

1 comment:

  1. mainlah free cell.huhu.saye stalker awk.zura comel ar ;)

    ReplyDelete