JellyPages.com

Monday, April 2, 2012

sebuah handset

assalamualaikum ^_^
hai u oolllssss ! hehehhe...dah tengah malam bute nih ade plak bende aku nak buat entry baru kan kan? hekhekehk.. assignment ntok computer graphic aku dah siap, tpi tpi ntok VRC aku x siap ag. hehehe..malas arh. nak kene lukis2. hehehhe...alah, bende lmbt ag nak hanta ..so, lek luh kan kan? hehehhe... SO !! as the title above...SEBUAH HANDSET...aku nak cerita perjalanan handset aku sejak memule aku gne kan nset. hehehhe..

okay ! aku strt gne nset senanye sejak form 1. alah..nset kongsi2 je. tpi tu senanye nset ayah aku..disebab kan dye dah lame tak gne nset,.,jadi aku gne la. nak msj dengan sape je? mmbe2 aku mane ade nset kan. soo, nset pade mase tuh aku gnekan ntok men nset dan taip2 bnde yang ntah pape. alah..macam diary lah kan? hehehhe...pastu2. nek je form 3 aku blaja menabung. saje saje...tabung punye tabung..baru 3 bulan je mase tuh..tgok2 dah ade rm4 ratus lebeyh. weyyhh !! masyuk wooo..so, yang muncul dalam kepala otak aku mase tuh x lain x bukan HANDSET ! hehehhee...mstila kan. gadget2 nih aku suke jugak lah..tpi tak berminat yang terlalu canggih lah sebb tgok kemampuan aku. jadi..aku beli yang simple mimple punye..


k530i

sebijik macam nset aku. wane merah dye...FUHH ! menyala beb. garang uh. hehehhee...aku beli gune duit aku sndri. tpi mse tuh hrge dye nek..yang pling murah aku dpt rm4 ratus lebeyh la..aku pinjam kt mak aku RM50 je...tak ckup pulak mse tuh. tpi mse nak baya mmg segan gile...banyak duit RM1 ...ngn RM10 ...weng weng ! lntakla..janji aku gune duit hasil titik peluh aku menabung. hewhewhew ! aku paling sayang nset ni. dye teman aku tido..teman aku mandi, makan, masak, kawad kaki, teman aku belaja...teman aku shopping..macam2 lah yang kami lakukan together bersame. byk kenangan manis. pahit pon ade gakk. tpi slaloonye yang pahit mase aku gaduh dengan BF aku lah...aku baling nset aku...aku pcit2 nset uh, yang paling teruk aku balik sampai pecah dye pnye tepi2 uh. tpi disebabkan nset uh original...dye x rosak lgsg..malah setia bersamaku. maafkan aku wahai nset. sob sob sob T_T

aku benti gne nset nih sebb mase tuh adelah something wrong kan...aku x dpt gne nset dalam jangka waktu yang agak lame la. pastuh..akak aku pnjam nset uh jadi nset kedue die..sebb nset dye rosak plak. sooo..nak xnak, syg cmne pon..aku bagi jelah dye. sob sob..di mana ada pertemuan disitu ade perpisahan. alaaaaahaai ! sodeh ha! pastu lame jugak weyh aku x gne nset. aku ngt nak amek balik nset uh kt kakak aku..tpi kesian plak an..soo, aku beralah..mgkin aku dengan die xde jdoh. hummmmm...so ! pastu aku nset kakak aku yang rosak uh sebenanye tak rosak. dye je yang mengade kate rosak. tpi nset uh cume gile2 je la..cam, kte nta msj..tpi org uh tak dpt..padahal line okay je. kalau skali xpela...ni SLALOOO ! kdg2 sakit ati jugakk..tpi nset tuh style lah jugakk..hehehe


Z770i

ni lah dye nset yang katekan tuh. tpi nset nih aku tak berape nak syg macam aku syg nset aku yg 1st uh. bktinye...aku slaloo lupe aku letak nset nih kt mne...dye xpenah teman aku gi memane..kdg2 je la. aku mls nak charge nset nih...tu bukti yang aku adelah kan. tpi..tnpe nset...cmne aku nak mcj pkwe ksygn kan kan? sooo...nset adalah gadget yang pling penting ntok aku. hehehhee...

tpi2..dalam pade mase yang same...aku FALL IN LOVE 100% dengan nset nih



Lollipop LG

lawa x? lawa kan? bekas suami yang x jadi nak kawen. aku hampir2 nak beli nset nih dekat melake. aku mmg dah tekad nak jadikan nset nih suami kedua aku lepas aku serahkan suami aku dkt org lain. hehehhe (dramatik doh ! ), aku JATUH CINTA pandang pertama bebeh ! I WANT THAT DAMN HANDSET LAAAAAAAAHH ! tpi tpi..nseb tidak menyebelahiku apabila ade pihak ketiga berjaya membelinye CASH !  kecewe ntok kesekian kalinye. mmg disappointed GILE BABI. hanye tuhan sahaja yang tahu betapa tergurisnye hatiku..betapa kejamnye dunia ini. aku menangis untuk kesekian kalinye. (-_-'')


dammit ! wane merah ade??!!! SHIT! huh...well, msti korang ckp beli lah lagi...kan byk jual. NO!! itu adalah satu2 nset terakhir yang jual di MALAYSIA...and dye kate kalau nak sgt..kene tempah dekat KOREA...eh ! aku nak gne nset uh skrg aww...and mse uh nset tuh tgah sale RM500 lebeyh..dah la hrge sebena rm799..mahal taw x?!! mahaaaall ! itu yang aku cam org gile...aku dah bajet2 dah duit gaji aku rm500, dah lah duit gaji aku skit...kedekut pnye tuan kedai..pastu aku nak masok U pulak..jadi, cmne aku nak beli nset kalau dalam pade mase yang same aku nak beli brg2 keperluan ntok msok U?? mmg x lah kan...nak gne duit parents?? NO! aku lebeyh suke beli nset gne duit aku sndri..baru aku tau betapa harganye nilai sebuah duit. hehehhe...dah la..bile cite pasal nset nih..buat aku sedeyh medeyh. hehehhe

SO!! nset aku yang Z770i tuh patah. heheheh. aku tertido atas nset uh mase tgah terbukak..patah lah kan kan? xdela sedeyh sgt..tpi rsau, cmne aku nak msj wndu2 dgn pkwe aku? hummmm...pastuh, akak aku dengan baik hatinye dye pulangkan semula suami aku yang aku serahkan kt dye. DARLIIINGG! I MISS YOU SO MUCH! hehehehe....nset ni lah sgale2nye pade ku. tpi...dye nye cover akak aku dah tuka da. bole la...


k530i

okay x? okay lah kan? walaupon dye dah tuka baju..tpi dalam dye tetap same...mean hati dye tetap same. hehehheeh... tpi tpi...cover dye murah sgt akk aku beli. ish ! beli baju ntok suami aku murah2..tgok lah ape jadi kt nset aku..


SEE! SEEEEEE! DID YOU SEE WHAT HAPPEN TO MY HANDSET? cian aku tgok..sedeyh doh. nak nges pon ade. mmg susahlah aku nak tekan keypad dye kan? tersekse gakk aku gne nset nih. sooo...aku bagi suami aku nih rehat sementare aku kmpol duit nak beli baju baru dye.. soo,,aku gne jelah nset ni buat sementare waktu.



nset ni senanye mmbe bagi. dye ngaku dye kate dye sedeyh sgt tgok aku pakai nset cam kutip tepi jalan. jadi...dye dgn baik hatinye bagi aku pnjam nset dye buat sementare waktu. at least ade keypad. soo..skrg ni aku gne nset ni jela.

sooo..ini lah perjalanan nset aku, hehehehhe

No comments:

Post a Comment