JellyPages.com

Saturday, March 23, 2013

handset, alamanda and voucher buku

Assalamualaikum :D
Hai. lamenye ta update blog. heeeeee. well, sejak nset rosak nih..makin malas lah nak update blog. :( don't know why nset tuh boleh rosak. selame ni...ok je aku pakai. mcm biase. pasal ape ntah. mybe dah sampai hadnye kot. eh? nset ade had nye ker? hummm..pelik arh. well, kalau nset tuh ok dah lame aku update blog tiap minggu. x pun tiap hari. hehehe. yela...bole snap2 gmba an and letak kt blog. ni tak, xkn lah nk gune DSLR kot, besa gedabak tuh aku nak bawa kemana sahaja. gile ta rabak bahu ni nak menjinjing DSLR. lain lah kalau aku ade camera kompak tuh. kamera biase tu yang kecik. senang skit nak bawa kemana2. haha..cite pasal kamera pulak. mklum lah gile snap gamba. so aku ade plan na beli nset baru. memula ingat nak beli iphone. cantik, senang nak pegang and mcm syok je aku tgok orang gune iphone nih. aku ta minat samsung. ramai org syorkan aku pakai samsung. tpi ntah lah..design dye aku ta minat. aku minat nset petak, ta terlalu nipis and selesa pegang. macam iphone lah. aku dah penah pegang iphone dah, sebab tu aku jatuh hati kot. nak sgt2 beli. kalau samsung dye ta petak and dye nipis. not my taste okeh. hekhekhek...

so, disebabkan nak sgt beli iphone tuh. aku tekad nak kumpul duit selame 2 sem nih. seminggu 20. bile kire aku akan dpt kmpol 400 cmtu arh. lagi pon mak aku nak bagi 500...then aku akan gune skit duit loan aku ntok ckupkan seribu lebih. ngt nak beli iphone 2nd hand je. tpi ta ramai sgt yang jual. kalau ade pon, kejap je. sebab cnfirm dah ade yang beli. well, target aku nak beli iphone nih bulan 7. kire sebelum raye lah. heheheh. aku cume rancang je...plan je. yang tentukan tuhan je. so, aku pon dah pikir kalau ta dpt beli pon xpela...mybe aku akan beli nset lain. tpi xmo samsung. mybe sony , htc. antare 2 tulah aku dah pkir da.tpi htc cam mahal taw. cam susah nk turun harge. lain lah sony..cpt kot turun hargenye pun. tpi ade pulak yang kate sony ni cepat rosak. haish! aku pun kdg2 terpengaruh jugak dengan ape yang orang kate.so skrg ni aku dlam dilemma, nak sony ke atau iphone? tpi bile aku tgok sony, hti aku cam ta debar. cam biase2 je...tpi bile aku tgok iphone..hati aku memberontak sgt2 nak iphone? apekah maknenye tu? so skrg ni..aku tgah kumpul duit. and kalau duit yang aku kmpol berlebih...aku tekad nak beli iphone. lntaklah ape org kate. hehehe..asalkan bnde tu aku dpt, ta nyusahkan org lain..and ta kacau sesape pon. at least aku tau niat aku bukan nak show off, berlagak ke ape. bnde dah kite minat, ape salahnye kite usaha sndri. kan ? hehehe

so, cerita pasal phone tamat dah. skrg ni nak cerita pasal alamanda and voucher bku. hehehehe. pi alamanda ngn pakcik berdua je lebih selesa. aku dengan pakcik pon sekepala,so bile pi jalan2...ta byk songeh. pakcik pon ikot je mane aku nak pergi..and aku pon ikot je mane kami nak pergi. tujuan kami pi alamanda ade 3 iaitu, tgok wayang cerita warm bodies, beli barangan peribadi (bra and panties. hehe) dan habiskan voucher bku, hehehehe. tu jelah tujuan kami. kenelah plan kan . tpi duit aku xde..ade rm50 jelah. papa tak msukkan duit ag. nsib baik pakcik ade duit lebih. so, tiket wayang pakcik belanja. nasib baik hari rabu..murahlah kan tiket wayang. lagipun hari rabu kami xde kelas. weeee!! makan pun pakcik belanja. kami makan mcdonald je sebab pakcik ngidam nak makan mcdonald. asyik makan burger king je, makin lame makin muak lak kang. hehehe. memula sampai je kat alamanda, tros gi beli tiket. pastu jalan2 jap kt dalam alamanda sementare tggu wayang start. cite warm bodies tu start pkol 2.20 and beli tiket pkol 1.20. sejam je lagi. lagi 10 mnit nak pkol 2.20 kami tros pi beli pop corn. xde pop corn ta syok.

cite warm bodies syok woi!! gile romantic lah cite tu. the best romantic comedy ever!! weeeee. puas hati tgok wayang hari ni. ta rugi pon. heheheh. so, sesape yang belom tgok warm bodies...sile lah tgok ye. siyes cite tuh best!! :D then lepas je tgok wayang..kami pon pergi ke parkson nak beli barang keperluan. memula beli barang keperluan ammar. segan kot aku nk ikot dye plih spendar ngn boxer dye. so, duk jaoh2 skit...tpi cm bosan, alih2 ikot je sebelah dye plih boxer dye. hahaha! malu tu malu lah...tpi control skit. aku tgok tempat lain lah. gile nak tgok gmba model lelaki telanjang? tak mau tak mau!! pakcik pulak selamba je, dye lagi suke ade lah -_-" ish3. then lepas dye plih barang dye, and baya...turn aku pulak. aku ta beli barang kat parkson sebab mahal kot. lagipon aku nak save budget...sebab duit pon ade ckup2 rm50. jadi aku gi kat carrefour. haa!! kan banyak barang2 pompuan..murah2. hehehhe. so, aku dengan rambang matenye plih lah ape yang aku nak. pakcik plak dok jaoh2 sebab malu. hahaha! bia lah..aku pon malu. heeeeeeeee >_<

lepas selesai beli barang keperluan. kami pon pi makan mcd dlu sebelum smbung nak beli bku dkt mph. tpi mph kt alamanda..ta banyak sgt bnde nak dibeli. bku nota pon..alahai, ta banyak sangat pilihan. jadi, tujuan utama aku ke mph nak beli alatan menulis. nak bagi gemokkan pencil case aku. dah lah hilang sebab adik laki aku pinjam ta bagi tau...tgok2 mkin kempis lak pencil case aku. nyirap kemain aku..pastu xnk ngaku. eeeeii! geram tau x? hummm..xpela, jadi aku pkir baik aku beli bnde2 yang penting dlu mcm peralatan menulis. senang skit aku nak tulis nota2 bile time kt kelas. hehehe. ade lah beli bku skit. aku beli satu nota kecik je. tpi unik sgt2 nota tuh. boleh main tarik2 pulak. hehehe. pakcik pon beli buku nota gak...aku yang plih and dye suke sgt2 :D and kami pon nk pi kaunter, tpi akak tu ckp plih amek lagi 3,4 bku ntok ckupkan rm250. aku ngn pkcik pelik lah..tnye lah akak tuh. x boleh ke yang tu je sebab tatau nak pilih bku ape. akak tu ckp ta boleh..bku kene lagi banyak. so, aku dengan rela hati beli 2 bku...buku novel Ramlee Awang Murshid-aku bercerita. novel dye yang latest. and lagi satu sudoku. kalau bosan time kelas...boleh lah aku main sudoku kan. hehehe. pakcik pulak beli al-Quran kecik dengan bku 500 jokes. hehehe.

lepas selesai segala-galanya, kami pun pulang dalam keadaan yang penat teramat sgt. balik tuh, agih2 kan barang dlu..baru tros balik bilik masing2 :D


Monday, March 4, 2013

practise makes perfect

assalamualaikum!
hai! haaa..dekat 2 minggu aku ta update entry baru. yela..xde bnde menarik pon nak diceritakan. aku duk rumah je xde kua gi memane pon. kalau kua pon ade lah gi berniage dekat dataran nilai, gi beli barang dapur nak masak je. kadang2 bile dah terlebih bosan nih, nak buat bnde yang seronok pon dah ta larat. bosan. OUH YE!! hari tu aku ade jahit baju kurung. hehehe..alhamdulillah. menjadi lah jugak baju kurung aku nih. tpi kain dye ta siap ag. malas lah pulak. heeeeeee. so, baju tu aku simpan dalam almari jelah and kain dye aku letak kau tmpt jahit. kikiki.

haaa! memandangkan aku asyik mengadap laptop je and stalk fb fb korang...aku pon terpikir bnde yang paling berfaedah. hehehehe. aku ni noob pasal photoshop even aku amek subjek graphic sebab aku jarang gune photoshop. aku suke gune illustrator. pon adobe mcm photoshop jugak...tpi illustrator lagi syok pade aku lah. tpi malangnye mse aku nak install balik master collection, illustrator dye nye license expired haram ape ntah. benci aku. so, nk xnk aku kene lah buat assignment aku menggunakan photoshop 100% sambil tgok tutorial photoshop dekat youtube. leceh lah kan? jadi..aku igt dari aku duduk mcm kayu je dkt rumah ni, baik aku STUDY pasal bnde alah nih. design ape2 ke. yg simple2 je lah. >_< ok ok. yg ni aku design header ntok mama punye IUU Sweet d'Cottage dkt FB mama. simple bapak arh and aku rse macam ntah pape. -_-"

see! sangat ntah pape. ilham aku nak design ni aku tgok kat google image lah. type bannner ke, header ke..nnti kua arh mcm2. so aku try je lah. xpela..jnji mama suke. hehehehe. so, aku buat bunting ntok mama punye IUU Sweet d'Cottage jugak. yg ni aku rse cam osem lah pade aku. kikikiki. perasan betol -_-"
ilham aku still google image..ok ta? ok lah tu kan. janji mama suke and puas hati. heeeeeeee. lepas tu bile dah syok mengedit nih..aku pun pikir nak tuka baju blog aku ni. nak bagi berwajah baru and nmpk ala-ala vintage gituh. >_< so, lepas dah tuka baju aku terpikir pulak nak buat header. header dlu hudoh gile. hehehe.
 yg atas ni header pertama aku buat and dah apply dah. ouh...actually background hitam tu senanye transparent. tpi aku ta suke lah. so aku buat yang kt bawah ni.
haaa!! yg ni aku suke sebab ade cute girl yg berdiri dekat atas 'a' aku. comelnyeee! heeeeeee. so aku apply kan dkt blog aku. heee. okay, c u then. bye!

Friday, February 15, 2013

Teman akak pi mekap pengantin :)

Assalamualaikum :)
Hai. hari ni pi teman akak mekap orang nikah hari ni :) well, sesaje je nak ikot memandang kan takde mende nak buat and bosan sangat, so..ikot jelah kan. nak tgok gak akak aku mekap orang nikah ni cmne. denga kate, pengantin nih nak mekap ringan2 sebab ayah dye ta suke mekap tebal. haha..comel je ayah dye. ta sggup lah tu tgok anak berubah mukenye. >_< lagipun adik pengantin tuh kawan kakak aku, and ayah dye pulak cikgu sekolah tempat kakak aku belaja dlu. so, knal lah. xdelah kekok sangat dkt tmpt orang. heeeeeeee. pkol 11 kami dah bertolak dah. actually majlis tu start lepas asar, tpi akak aku datang awal sebab nak buat facial treatment dkt si pengantin tuh. nak naikkan seri muke lah tu. nak bagi muke pengantin tuh segar. kami sampai je, adik si pengantin namenye mira suh makan dlu. kami yang sememangnye lapar...apelagi makanlah. fulamak...laok dye. sedap bapak arh. gulai ayam, sambal petai, nyum nyum nyum. tpi tak tambahlah sebab malu kot. ramai gile sedare mare dye dok tlong masak2. seganlah aku nak tambah. weeeeee >_< pas makan tu kami tros ke bilik pengantin nak buat facial treatment. aku pulak tukang amik gambar je. jadi photographer. hehehe.. >_<

 haaa! ini lah tukang mekap pengantinnye. aku tukang amek gmbar je lah. so sebelum mekap bermula..eeeh!! memule buat facial. tpi gmba atas nih lepas buat facial kt muke kakak tuh . so lepas buat facial dan sebelum mekap...kakak aku sempat berposing. heeeeeeee. haaa! nak tau something x? baju yang kakak aku pakai tuh...aku yg jahitkan. weeeeeeeee!! baju kurung moden namenye. pndai x aku jahit? hehehe. tu pon satu2 nye baju yang aku jahit sendiri. kain dye ade..tpi kain dye, pinggang aku buat terlebih besar pulak dah. hadoiyai. then kakak aku dpt idea, pki baju tuh dengan kain tuh. xpelah..bagi jelah dye. aku buat bju tu tok kemba aku..tpi dye ta pakai. dari pade ta pakai, baik bgi kakak aku sorang nih. >_<

hehehe...sebelum mekap kami sempat berposing. weeeee!! sesaje je...sebab aku bosan xde buat ape an. tu yang saje je tgkap gmba gile cmni. hehehehe.
sebelum dan selepas mekap. yang kiri sebelum...yang kanan selepas mekap.
kakak bersame customer mekapnye. :)
ni aku yang terlebih bosan + mengantuk.
dan mereka pon dah jadi pasangan suami isteri yang sah. alhamdulillah.

haish, dok teman akak pi mekap orang tunang..nikah, aku nih bile ag? hehehe. dah gatal sangat dah nak kawen nih, duit pon xde ag. >_<


Monday, February 11, 2013

Class mekap bersama kak Sha

Assalamualaikum :)
Hai! soo, hari ni mmg xde plan nak buat ape2 and pergi memane. nk kua pon, tatau nak pegi mane. tpi nnti hari jumaat ikot kakak pi mekap orang nikah, sabtu mekap orang sanding lak. weeee! well, kakak ku ialah sorang tukang mekap yang new bie. dye senanye nurse, tpi disebabkan dye minat mekap...so, jadilah dye seorang tukang mekap :) so smlm kakak aku ade class mekap nye bersame Kak Sha Khairina. aku lak jadi model ntok kakak aku mekap kan aku. hehehehe!! sape yang xnk orang mekap kan kite kan? sume pompuan nak. >_<

eehh!! yg ni gmba lepas. sehari sebelum kaklin pi class mekap, kaklin try kat muke aku dlu. sesaje, kunun nak practice. practice make perfect what. tpi sejujurnye, mekap yg ni aku rse berat and ta saba nak bsuh muke. tpi, mekap kak lin yang lepas kak sha ajar...ringan sgt2 and sayang sungguh nak tanggalkan mekap. heeeeeeeeeeeeee!!! >_<

haaaa!! yg ni lah kak sha. Sha Khairina. tgok banting belakang tuh. dye nih dah jadi mekap professional taw. dah ramai artis dye mekap dah and dah ramai orang dye mekap dah. :)
ni lepas pakai bedak. lupe lak nak amek gmba sebelum mekap. heeeeeee....tpi still nampak kusamnye kan? yap! aku ngaku aku ta jage muke sangat. why ekh? mybe disebabkan asyik sgt buat assignment and asyik tido lambat je, jadi muke aku pon nampk sgt2 ta bermaya. mean lepas nih, aku kene jage muke agar kulit muke aku segar and ta nmpk mcm orang tue. tu lah yang kak sha cakap kan. hehehehe
kak sha tengah ajar kan ade sorng model kak sha. dye baru je form 4 and ta penah mekap, tpi dye try nak mekap jugak lah. aku plak tukang tengok je dlu. heeeeeeee
tgok! lawa bapak arh kak sha mekap. yelah...org professional kan? mekap lawa lah. macam siti nurhaliza x? ade lah skit...kalau tgok live2, ade lah skit macam siti nurhaliza. hekhekhek...aku mekap tatau lah nnti jadi versi ape. heeeeeeeeeee!!
TAADDDAAAAAA!!!! haaaa...ni versi pe pulak ni? ade mcm scha alyahya x? hekhekhek. perahsantan aku nih. well. kire okay lah akak aku mekap kan aku gune ape yang kak sha ajar kan. sebb muke aku nmpk ringan...even dah bertepek-tepek bedak, foundation, mcm2 ag arh...tpi rse kulit muke aku ni mcm ta pakai pape je. cume mate arh berat skit. rse mcm pakai awning je...sebb ade eye lashes kan. ta biase pki eyelashes. aku paling suke bab lipstik tuh. weeee!! suke sgt colour dye. hehehehe.
ni pulak dye ajar kan cmne nak buat sanggul. tpi aku dah pakai tdung dah. xkan nak tnjukkan rmbut aku. xmo arh. tpi sanggul dye lawa arh! rse cam nak buat je. heeeeeee....

 yg  ni pulak kak sha tu tgah ajarkan cmne nak pakai ape bnde ntah blakang tuh. mcm selendang..aku lupe lak tu panggil ape. arrh! aku panggil selendang jelah. yg ni selendang ntok nikah...dye ajarkan lah. heeeeeee
see, kak lin yang sedang belajar dan kak sha yang sedang mengajar >_<

Sesi fotografi :)




me :)




k bye :)

Saturday, February 9, 2013

IUU Sweet d'Cottage

Assalamualaikum :)
Hai! haaaa...kali ni ade barang baik punye..  IUU sweet d'Cottage menjual aksesori seperi ladies handbag dan wallet. Men's wallet pon ade. nak tgok? jom..

Ladies handbag
ladies wallet
men's wallet. ni baru sikit je. nak banyak lagi, jenguklah page nih

http://www.facebook.com/IuuSweetCottage

pegi kat page tuh, and jangan lupa like :)

terima kasih.

Friday, February 8, 2013

Sardin masak cili padi tutorial

Assalamualaikum :)
Haaaiii! haaa...selame ni ta penah aku  update entry pasal nak masak2 ni kan? hehehe. ini kerana semalam aku masak sesorang dan agak membosankan. so, saje2 snap gmba and letak dalam blog. baru hari ni berkesempatan nak update blog sebab semalam penat gile bapak arh. pas masak, tros tido sampai tengah malam. heeeeeee. >_<. sardin ni mmg confirmlah senang gile nak masak. aku tahu, korang sume mesti dah pro an an pasal bab-bab masak memasak nih. tpi..saje-saje. sebab dah tatau nak update entry ape. hekhekhek. okay! lets begin :)

so, macam biase...kenelah sediakan bahan2 nak masak nye dlu. 
sediakan bawang putih dan bawang besar.
cili padi. ikot korang lah nak banyak mane. kalau sape yang suke pedas..byklah cili padi. sape yang ta suke pedas..letak skit jelah cili padi. aku yang suke pedas nih, aku letak banyak tuh lah. :)
dan yang paling penting sekali, sardin mackerel nih..jenama ayam brand. sedap wok :)
lepas tu tumbuk capacap bahan2 yang nak ditumis iaitu bawang putih, bawang besar dan cili padi. tumbuk capacap tu mknenye, tumbuk ta hancur sangat lah. tumbuk cmtu2 je :)
panas kan minyak sebelum tumis. pastikan minyak tak terlalu banyak dan tak terlalu sikit :)
lepas minyak dah panas, masok kan bahan2 yang nak di tumis tu. kacau sehingga cili tu benar2 masak. jangan lupe masok kan secubit garam dan juge ajinomoto :)
then, akhir sekali masok kan sardin mackerel tuh. kacau sehingga masak.
taddaaaa!! dah boleh makan. yummy! 

so..okay tak tutorial tadi. ngehngehngeh. ni pon entry sesaje je pon. okay..selamat mencube :3

Thursday, February 7, 2013

Semester Break

Assalamualaikum :)
Hai..sekarang dah pkol 4.30 pagi tapi still ta dapat tido sebb petang tadi dah tido. ngntuk bapak arh. senanye pkol 8 malam rancang nak pi mandi kolam dengan pakcik and pkol 12 nak pi lepak sambil ber-waterpipe dengan pakcik. tpi semua plan tu ta jadi sebab tertido sampai pkol 12. =_=" adoiyai. kejap lagi dah lah nak balik. saje je nak lepas gian..tpi ta dpt. xpela..next sem ade :) so skrg ni ta dpt tido. tengah buat entry baru sambil dengar lagu2 dekat youtube. nak download movie, malas gile sebab tatau nak tgok movie ape an. heeeeeeee. semalam baru je habis paper terakhir. ngeh ngeh ngeh. FREEDOM!! boleh lah rehat kan otak selama 3 minggu cuti sem ni. ta yah nak memerahkan otak dengan mengulang kaji. semalam lepas je habis paper, pakcik nak pi beli tiket nak balik kedah dekat putrajaya centrak. well, orang kate...alang2 menyeluk pekasam biarlah sampai ke pangkal lengan kan kan? so...kami pon seluklah pekasam, bukan sampai ke pangkal lengan lagi dah...sekali sampi satu badan :) kami pi ALAMANDA!! setelah berbulan ta jejak alamanda sebab busy sangat pasal assignment...akhirnya jejak jugak. senanye kami plan nak pi bsok sebb kami langsung ta tido study sesame. tpi pakcik cakap...xpela, kalau dah gi alamanda hilang penat lah. betollah tu. heeeeeeee...

so, macam biase kami tunggu bas dan tros ke putrajaya central. lpas pakcik bli tiket tros naik bas nak ke alamanda. dekat dalam bas tu kami dah plan ape aktiviti nye. cheewaah! AKTIVITI. hehehe..yelah, kalau pi alamanda nak jalan je bosan arh. so, kami plan nak tgok wayang, main bowling ke, game ke, and makan Burger King. hehehehe..sampai je dekat alamanda, aku nak pi beli cekak sebab lupe lak nak pakai cekak. so rambut dkt dalam tudung berselerak dan membuatkan aku ta selesa. lpas tu kami jalan2 jap..and pegi dekat wayang. lame gak lah berdiri terpacak kat situ pikir nak tgok movie ape. tapi tatau cerita ape yang best. aku trtgok 3AM, tpi langsung tatau tu cerita pasal aper. tpi rsenye macam cerita hantu. aku ngn pakcik pon pi lah dekat kaunter nak tanye tu cerita ape. kakak kaunter tu cakap tu cerita hantu thailand. =_=" confirm seram bapak arh kan. then terlintas kt kepala otak aku nih nak tgok cerita MAMA. aku tros cakap cerita mama. cerita mama tu pon cerita hantu gak. so, lepas baya macam biase lepak dekat lua tu. yang ade kolam tu. lepak dekat depan TGI FRIDAY je. pakcik nak bakar dapur dye jap. 

then kami nak pi makan. tpi perot xdelah lapa sangat. haaa! ape lagi, main bowling arh. hehehehe. syok gile main bowling dengan pakcik. hahaha...kami amek 2 game. 1st game pakcik menang, 2nd game aku lak menang. fair lah tu. hehehehe...pastu kami pon tros pi makan. pastu gi jenjalan. tengah jalan2 tuh, ternampak pulak ANZALNA. fuyoohh! lawa siooott.. peramah bapak lah tuh. ramai gile orang kerumun dekat dye. nak tangkap gmba. aku yang sememangnye ade hati kat anzalna nk tgkp gmba dye..tpi bile tgok ramai gile orang nak tgkap gmba denga dye, ta jadi. so tgok dari jaoh jelah. :) xpelah..bukan  mati pon ta tgkp gmba dye. hehehehe. dekat pkol 3, kami pi beli pop corn combo 1 je. sebb dah makan...tkut pop corn ta habis membazir jer. debar2 nih nak tgok cerita mama nih sebab 18 tahun ke atas. nasib aku dah 20 tahun , tahun nih. hehehe. besar dah aku ye. :D:D. pakcik kemain berdebar lagi nak tgok cerita hantu. aku apetah agi, sampai jerit2 lah. sumpah seram bapak arh weyh hantu dye. tpi last sekali ending dye cam ta msok akal pulak =_=". korang tgok lah citer tuh sendiri. nanti kalau aku cerita, ta syok pulak kan. hehehehe.

https://www.youtube.com/watch?v=7Am7i7uM9r0

link video nak tgok trailer MAMA. tpi tgok trailer je ape ade. tgok movie tros arh, baru syok an an? seriously, seram tahap abadi arh. 

then lepas tu pakcik yang sangat comel dan sweet telah membelanja aku makan cake dekat secret recipe. yay!! heeeeee...suke suke suke. thank you so much pakcik sayang :D. dekat pkol 6  tuh kami balik sebab barulah terasa penat yang teramat. :)

ondaway to alamanda. heeeeeeeeee





BYE2!! <3